Szkoła

Zespół Szkół im. Józefa Maksymiliana Ossolińskiego Wola Mielecka

adres: Wola Mielecka 406,
39-300  Mielec

NIP: 817-18-12-499
REGON: 833 44 95 94
tel/fax:  17 583  0430
e-mail:   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.zswolam.pl
www.samorzad.gov.pl/web/zs-wmielecka/
Dyrekcja:

dyrektor: mgr MAŁGORZATA JASTRZĄB
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel./fax 17 583 0430
wicedyrektor:  mgr Magdalena POLAK
pedagog szkolny: mgr Anna Aleksiej - Szeląg

Zespół Szkół w Woli Mieleckiej, w skład którego wchodziła sześcioletnia szkoła podstawowa oraz trzyletnie gimnazjum powołano z dniem 1 września 1999 roku. Wówczas do obwodu gimnazjum oprócz Woli Mieleckiej należały miejscowości: Goleszów, Książnice, Podleszany, Rydzów i Rzędzianowice. Nadanie szkole imienia Józefa Maksymiliana Ossolińskiego nastąpiło 18 czerwca 2000 roku.

Rok szkolny 2018/2019 był ostatnim rokiem funkcjonowania gimnazjów. W wyniku reformy ustroju szkolnego zapoczątkowanej z dniem 1 września 2017 r. gimnazja ulegały stopniowej likwidacji.

Obecnie w skład Zespółu Szkół imienia Józefa Maksymiliana Ossolińskiego w Woli Mieleckiej wchodzi utworzone w 2010 przedszkole oraz ośmioletnia szkoła podstawowa.

W roku szkolnym 2019/2020 roku do Zespołu Szkół w Woli Mieleckiej uczęszczało: 98 dzieci do pięciu oddziałów przedszkolnych, 189 uczniów do 10 oddziałów szkoły podstawowej. Łącznie w zespole uczyło się 287 dzieci.

Oferta szkoły
Szkoła w swoich działaniach kieruje się uniwersalnymi zasadami moralnymi. Kultywuje tradycje oraz ceremoniał szkolny. Podejmowane działania pedagogiczne i opiekuńczo-wychowawcze skierowane są na rozwój naszych uczniów. Jest szkołą nowoczesną, praworządną, w której dydaktyka jest dynamicznie wspierana nowatorskimi metodami aktywnymi i multimedialnymi środkami dydaktycznymi. Celem jest model szkoły otwartej na współpracę ze środowiskiem, instytucjami i ludźmi nauki.

Jest szkołą humanistyczną traktującą podmiotowo rodziców i uczniów, harmonijnie zintegrowaną ze społecznością lokalną. Kształci zdrowych, młodych Europejczyków, wierzących w swoje możliwości, łatwo nawiązujących kontakty i patrzących z optymizmem w przyszłość. Kształci również tak, aby nasi absolwenci byli przedsiębiorczy, mobilni zawodowo, aby potrafili sobie stawiać jasno cele i konsekwentnie je realizowali. Realizuje misję kształcenia i wychowania według przyjętej „Sylwetki absolwenta”.

Priorytetem jest uczeń i jego prawidłowy rozwój. W osiągnięciu tego celu, dokładnie rozpoznawane są potrzeby naszych wychowanków. Uwzględniane są metody i formy pracy dostosowane do potrzeb, możliwości rozwojowych oraz ich zainteresowań. Sukcesywnie poszerzana jest oferta edukacyjna i wychowawcza szkoły. Każdy uczeń otrzymuje wsparcie w dążeniu do osiągania celów indywidualnych a także grupowych. Organizowana jest wieloaspektowa pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Promowane są właściwe zachowania oraz postawy społeczne uczniów, którzy coraz chętniej podejmują różne inicjatywy na rzecz społeczności szkolnej i lokalnej. Modelują pożądane postawy społeczno-moralne i patriotyczne. Normy oraz wartości określające odpowiednie zachowania, jak również wzory interakcji społecznych znajdują odzwierciedlenie w klimacie społecznym szkoły. Istotnym czynnikiem są postawy nauczycieli, którzy starają się nawiązywać przyjazne relacje z uczniami, rozwiązują pojawiające się konflikty i kształtują zachowania społeczne uczniów.

Baza szkoły
Szkoła mieści się w dwóch budynkach. Jeden z nich z 5 salami lekcyjnymi, przeznaczony jest dla najmłodszych dzieci oddziału przedszkolnego dla 5 i 6 - latków, oraz uczniów klas I – III. Również biblioteka szkolna i świetlica mieści się w tym budynku.

W budynku głównym uczą się klasy IV – VI szkoły podstawowej i klasy gimnazjum. Do nauczania przeznaczonych jest 14 sal lekcyjnych i 1 mała do zajęć językowych. Na zajęcia wychowania fizycznego przeznaczone są dwie sale gimnastyczne – jedna o pow. 288 m2 a druga o pow. 90 m2

W 2010 roku dobudowano budynek przedszkola w którym mieszczą się dwie sale do zajęć, szatnia, sala do zajęć logopedycznych i sala gimnastyczna. Przy przedszkolu znajduje się plac zabaw udostępniony dla najmłodszych dzieci w czasie zajęć oraz po południu.

Szkoła posiada kuchnię z jadalnią, gdzie przyrządza się dziennie ok. 150 dwudaniowych obiadów.

Szkoła jest wyposażona w nowoczesne pomoce i sprzęt dydaktyczny. Szkoła posiada 2 pracownie komputerowe. W każdej klasie znajduje się dostęp do Internetu, sprzęt multimedialny – rzutnik i laptop. Dodatkowo w dwóch pracowniach umieszczono na stałe 3 tablice interaktywne. Natomiast z kolejnych trzech interaktywnych tablic przenośnych korzystają nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej oraz języków obcych.

Szkoła dysponuje terenem zielonym przeznaczonym na zajęcia sportowe i rekreacyjne. Od kwietnia 2019 roku realizowany był projekt na wykonanie boiska wielofunkcyjnego, boiska ze sztuczną nawierzchnią i bieżnię lekkoatletyczną.

1 czerwca 2020 roku przy Zespole Szkół w Woli Mieleckiej oddano do użytku nowe obiekty sportowe. To długo wyczekiwana inwestycja przez uczniów. [artykuł >>>]
Inwestycja, której łączny koszty wyniósł 1  414 587,85 zł została dofinansowana w kwocie 699 500,00 zł przez Ministerstwo Sportu ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach Programu Sportowa Polska – Program rozwoju lokalnej infrastruktury sportowej.
W ramach zadania wykonano między innymi:
 - boisko wielofunkcyjne z nawierzchni syntetycznej do gry w siatkówkę, koszykówkę, tenisa ziemnego i piłkę ręczną o wymiarach  30m x 44,5m,
- boisko piłkarskie z nawierzchni syntetycznej o wymiarach 28m x 49m,
- bieżnię lekkoatletyczną o długości 80m,
- skocznię do skoku w dal
- infrastrukturę (piłko chwyty, ławeczki, monitoring).
Obiekty szkolne są ogrodzone i monitorowane przez 16 kamer.

Tradycje szkoły
Od chwili nadania szkole imienia Józefa Maksymiliana Ossolińskiego w szkole wprowadzono nową obrzędowość szkolną wzbogacającą system wychowania:
• w czerwcu na pamiątkę nadania szkole imienia organizuje się święto szkoły i festyn ludowy pod nazwą Ossoliniada.
Ossoliniada to nazwa święta społeczności szkolnej Zespołu Szkół w Woli Mieleckiej. Wprowadzono je po raz pierwszy w 2001 roku w pierwszą rocznicę nadania szkole imienia rodaka Woli Mieleckiej wielkiego patrioty, humanisty, bibliofila Józefa Maksymiliana Ossolińskiego. Podczas Ossoliniady uczniowie prezentują swoje uzdolnienia artystyczne i umiejętności dydaktyczne a dyrektor szkoły wręcza nauczycielom nagrody a sojusznikom medal Zasłużony dla szkoły. Uchwałą Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół w Woli Mieleckiej im. Józefa Maksymiliana Ossolińskiego w latach 2002-2008 odznaczono 21 osób medalem Zasłużony dla szkoły.
Podczas Ossoliniad uczniowie prezentują swoje umiejętności artystyczne i dydaktyczne a dyrektor szkoły wręcza nagrody dla wyróżniających się nauczycieli i uczniów oraz dla rodziców i sponsorów medal „Zasłużony dla szkoły”
• w pierwszy dzień wiosny, co roku jest organizowana Józefiada na okoliczność imienin patrona szkoły. W tym dniu odbywają się konkursy wiedzy o patronie, zawody sportowe, wystawy, prezentacje hobbystyczne, przeglądy uzdolnień
• przed Ossoliniadą młodzież przygotowuje referaty na sesję popularno – naukową poświęconą patronowi,
• utrzymywany jest stały kontakt i współpraca z Wydawnictwem Ossolineum we Wrocławiu,
• uczniowie klas pierwszych gimnazjum co roku we wrześniu zdobywają wiedzę o patronie szkoły i zapoznają się z galerią szkolną, gdzie jest portret J.M.Ossolińskiego, herb rodowy, znak Ossolineum, akt założenia fundacji i akt nadania szkole imienia.

Do chlubnych tradycji szkoły należą spotkania społeczności lokalnej, uczniów, nauczycieli i pracowników samorządowych gminy. Spotkania te są organizowane jesienią w ramach forum cyklicznie od 1997 roku. IX Forum Społeczności Szkolnej poświęcone było "Strategii edukacji na lata 2007-2012", natomiast tematem przewodnim XI forum było hasło „Szanse i zagrożenia rozwoju naszej szkoły”. Więcej o spotkaniach rodziców, nauczycieli, samorządu wiejskiego i uczniów na forum społeczności szkolnej można przeczytać na www.wolamielecka.pl

Rozwój szkoły
Kadra pedagogiczna podjęła trud przemian w szkole w wielu dziedzinach jeszcze przed wprowadzeniem reform oświaty. Od I września 1999 wprowadzono obowiązkowo język angielski dla klas I-III szkoły podstawowej, a od 2000 roku funkcjonuje w gimnazjum nauczanie drugiego języka zachodnio-europejskiego - języka francuskiego. Edukację ekonomiczną w szkole wspomaga Uczniowska Spółka Akcyjna, która funkcjonuje w oparciu o działalność handlową sklepiku. Od 1997 roku szkoła realizuje program komputeryzacji.
W 1999 r. program komputeryzacji wsparło MEN przekazując pracownię internetową dla gimnazjum. W 2002 roku w wyniku działalności gospodarczej szkoły i wsparcia rodziców pozyskano 12 komputerów i urządzono pracownię komputerową dla szkoły podstawowej. W tym też roku wprowadzono tytułem innowacji zajęcia obowiązkowe dla klas: 0 i l-lll pod nazwą „Wspomaganie dydaktyki komputerem". W latach 2003-2006 komputeryzacja szkoły uzyskała standardy europejskie. Zakupiono 37 komputerów używanych z Unii Europejskiej i urządzono 2 pracownie multimedialne z 37 stanowiskami z monitorami LCD dla uczniów. W 2005 roku MEN przyznało nam drugą pracownię-11 komputerów tym razem na platformie Macintosh. W latach 2006-2007 MEN był sponsorem następnej pracowni Macintosh i pracowni PC do biblioteki z 4 komputerami.
Aktualnie dla dydaktyki przeznaczonych jest 65 komputerów w 4 pracowniach i 5 dla administracji szkolnej i nauczycieli. W 5 salach dydaktycznych są zainstalowane zestawy multimedialne z laptopem i projektorem a w jednej nauczyciele korzystają z tablicy interaktywnej. Wszystkie komputery są podłączone do internetu wg technologii DSL o szybkości 4000 kb/sek. Każda sala dydaktyczna posiada łącze internetowe.

Szkoła była inicjatorem powstania Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych Przedwisłocze. Przy szkole działa też stowarzyszenie sportowe UKS START. W 2007 roku oba stowarzyszenia w ramach 4 projektów pozyskały fundusze na ok. 450 godzin zajęć pozalekcyjnych w tym na naukę pływania. Stowarzyszenie PRZEWISŁOCZE objęło też finansowy patronat nad rehabilitacją ruchową ucznia niepełnosprawnego. W nauczaniu specjalizujemy się w stosowaniu metod aktywnych. Nauczyciele z pasją wprowadzają nowe metody nauczania jako innowacje. Opracowano nową metodę nauczania pod nazwą „lekcje partnerskie" oraz nauczanie matematyki i geografii w języku angielskim.

Placówka staje się usamorządowiona. Tradycją stały się spotkania nauczycieli, rodziców i samorządu wiejskiego w ramach corocznego forum dyskusyjnego na temat strategii rozwoju szkoły.

Osiągnięcia 2007/2008 w województwie
• średni wynik sprawdzianu 29,3 pkt jest wyższy niż w powiecie, województwie i w kraju,
• średni wynik egzaminu gimnazjalnego 64,20 jest najwyższy w historii egzaminów w szkole i też wyższy niż w powiecie,
województwie i w kraju,
• uczennice gimnazjum Anna i Natalia Olszewska zostały laureatkami konkursu historycznego w roku 2008,
• uczennica gimnazjum Anna Olszewska została finalistą konkursu matematycznego w roku 2008,
• uczennica gimnazjum Barbara Bernat została finalistką konkursu j. angielskiego w 2008 roku,
• uczennica gimnazjum Anna Olszewska została laureatką konkursu historycznego w 2007 roku,
• uczennica gimnazjum Natalia Olszewska została finalistką konkursu historycznego w 2007 roku
• uczennica gimnazjum Sylwia Rzegocka została finalistką konkursu matematycznego w 2007 roku

Wypoczynek dzieci i młodzieży
Od 2000 roku GP Stołbus organizuje wypoczynek nad morzem dla ponad 200 dzieci rocznie w Błotach Karwieńskich i Jastani. W latach 2000-2007 zorganizowano wypoczynek letni dla ponad 1500 Wychowawcami są nauczyciele nie tylko miejscowej szkoły ale szkół współpracujących w organizacji wypoczynku, a więc z: Rzędzianowic, Złotnik, Rydzowa, Trzciany i Wadowic Górnych.
Biblioteka  [strona internetowa biblioteki]

Oferujemy między innymi:
* lektury obowiązkowe,
* nowości rynkowe,
* klasykę literatury polskiej i obcej, także dziecięcą,
* poezję, literaturę popularno-naukową ze wszystkich dziedzin wiedzy,
* najnowsze słowniki, encyklopedie oraz literaturę na temat Unii Europejskiej,
* literaturę psychologiczną i pedagogiczną,
* broszury metodyczne dla nauczycieli różnych przedmiotów,
* literaturę medyczną i kulinarną,
* czasopisma,
* materiały dotyczące patrona szkoły,
* przykłady testów gimnazjalnych i podstawowych,
* zbiory multimedialne,
* zestawy podręczników.

W bibliotece prężnie działa Koło Przyjaciół Biblioteki, w którym z zapałem pracują uczniowie klas III - VI i gimnazjum, w sekcjach:
* udostępniania;
* porządkowej;
* teatralnej;
* napraw i konserwacji zbiorów;
* łącznicy klasowi.

Członkowie Kółka Przyjaciół Biblioteki spędzają czas w bibliotece nie tylko w trakcie przerw, ale chętnie pracują po lekcjach. Często pełnią jednocześnie funkcję łączników klasowych. Najlepsi, sumienni i najbardziej kreatywni członkowie nagradzani są upominkami książkowymi.

Od 1 września 1999 roku szkoła stała się Zespołem Szkół, w skład którego wchodzi sześcioletnia szkoła podstawowa oraz trzyletnie gimnazjum. Do obwodu gimnazjum oprócz Woli Mieleckiej należą miejscowości : Goleszów, Książnice, Podleszany, Rydzówi Rzędzianowice.

18 czerwca 2000 r Zespół Szkół w Woli Mieleckiej otrzymał imię Józefa Maksymiliana Ossolińskiego.

Zespół Szkół w Woli Mieleckiej . pdf - (514 kB) - Zeszyty nauczycielskie - Nr1/2004



Galeria zdjęć

View the embedded image gallery online at:
http://wolamielecka.pl/50-edukacja/szkola#sigFreeIdeb6b1e29aa

 

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2021/2022

Skład Rady Pedagogicznej ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2021/2022


mgr Małgorzata JASTRZĄB
dyrektor szkoły
nauczyciel plastyki

mgr Magdalena POLAK
wicedyrektor szkoły
nauczyciel języka polskiego i zajęć rewalidacyjnych

mgr Anna Aleksiej - Szeląg
pedagog szkolny,
nauczyciel języka polskiego

mgr Ewa GARDULSKA
psycholog szkolny

mgr Danuta GIZA
bibliotekarz

nauczyciele sprawujący opiekę w świetlicy szkolnej
mgr Patrycja PROKOPIUK
mgr Urszula ALEKSIEJ
mgr Tomasz WŁODARCZYK
mgr Waldemar OZGA
mgr Tomasz TORBA
mgr Danuta GIZA
mgr Dorota KRAWIEC
mgr Małgorzata JASTRZĄB
mgr Anna PACIORKOWSKA – SKRZYPEK
mgr Joanna WYSTĘPEK
mgr Elżbieta ŻUCHOWSKA -PEZDA

wychowawcy oddziałów przedszkolnych
mgr Paulina GŁODZIK
mgr Anna MAGDA – GUŁA
mgr Anna KLEMENTOWSKA
mgr Bogusława KUŁAGA
mgr Joanna TOKARZ
mgr Sylwia JASIŃSKA - KOLANO
mgr Marzena RYSIAK
mgr Gabriela JELEŃ
mgr Joanna ZIÓŁKOWSKA - ZIĘBA
mgr Izabela ZIÓŁKOWSKA

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
mgr Lucyna PRZEBIEGLEC
mgr Sabina DZIEKAN
mgr Dorota KRAWIEC
mgr Joanna WYSTĘPEK

nauczyciel wspomagający
mgr Anna PACIORKOWSKA - SKRZYPEK

nauczyciele języka polskiego
mgr Anna ALEKSIEJ - SZELĄG
mgr Małgorzata ŁANOCHA
mgr Magdalena POLAK

nauczyciel historii i WOS
mgr Jerzy FLIS
 
nauczyciel historii i geografii, WOS
mgr Agnieszka GRUSZECKA

nauczyciele języka angielskiego
mgr Renata POGODA
mgr Patrycja PROKOPIUK

nauczyciele języka niemieckiego
mgr Sabina STACHURA

nauczyciele matematyki
mgr Renata GODEK
mgr Bogusława SKOWRON

nauczyciel fizyki
mgr Bogusława SKOWRON

nauczyciel biologii
mgr inż. Elżbieta ŻUCHOWSKA – PEZDA

nauczyciel chemii i przyrody;
mgr Edyta RYBSKA - KOZIOŁ

nauczyciel muzyki, zajęć artystycznych, plastyki
mgr Waldemar OZGA
 
nauczyciel informatyki, techniki
mgr inż. Tomasz WŁODARCZYK

nauczyciele wychowania fizycznego
mgr Bogumiła DZIEKAN – GĄBKA
mgr Tomasz TORBA

nauczyciele religii
ks. mgr Dominik MIKULSKI
ks. mgr Zbigniew SMOŁKOWICZ

 Pracownicy administracji:
Beata NIEDŹWIEDŹ – sekretarz szkoły
Marta KUSEK – intendent

Pracownicy obsługi:
Ewa DYDUŁA
Stanisława FRONC
Anna JANCZAK – MIŁOŚ
Anna JABRZYK
Małgorzata LEŚ
Urszula MYJAK
Halina PADYKUŁA
Elżbieta PARYS
Ryszard RÓŻAŃSKI
Renata RUGAŁA
Dorota SIDUR
Wioletta STACH
Klaudia TROJNACKA

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2020/2021

Skład Rady Pedagogicznej ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2020/2021

dyrektor szkoły
nauczyciel plastyki
mgr Małgorzata JASTRZĄB

wicedyrektor szkoły,
nauczyciel języka polskiego i zajęć rewalidacyjnych
mgr Magdalena POLAK

pedagog szkolny
nauczyciel wychowania do życia w rodzinie
mgr Maria JAROSŁAWSKA

bibliotekarz
mgr Danuta GIZA

nauczyciele sprawujący opiekę w świetlicy szkolnej
mgr Patrycja PROKOPIUK
mgr Urszula ALEKSIEJ
mgr Tomasz WŁODARCZYK
mgr Waldemar OZGA
mgr Tomasz TORBA
mgr Danuta GIZA
mgr Dorota KRAWIEC
mgr Lucyna PRZEBIEGLEC
mgr Sabina DZIEKAN
mgr Anna ALEKSIEJ – SZELĄG
mgr Małgorzata ŁANOCHA
mgr Bogumiła DZIEKAN - GĄBKA
mgr Maria JAROSŁAWSKA
mgr Małgorzata JASTRZĄB

wychowawcy oddziałów przedszkolnych
mgr Anna MAGDA - GUŁA
mgr Bogusława KUŁAGA
mgr Joanna TOKARZ
mgr Sylwia JASIŃSKA - KOLANO
mgr Marzena RYSIAK
mgr Gabriela JELEŃ
mgr Joanna WYSTĘPEK
mgr Izabela ZIÓŁKOWSKA

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
mgr Lucyna PRZEBIEGLEC
mgr Sabina DZIEKAN
mgr Dorota KRAWIEC

nauczyciel wspomagający
mgr Ewelina NICPOŃ – BOGACZ

nauczyciele języka polskiego
mgr Anna ALEKSIEJ - SZELĄG
mgr Małgorzata ŁANOCHA
mgr Magdalena POLAK

nauczyciel historii i WOS;
mgr Jerzy FLIS

nauczyciel historii i geografii
mgr Agnieszka GRUSZECKA

nauczyciele języka angielskiego
mgr Renata POGODA
mgr Patrycja PROKOPIUK

nauczyciele języka niemieckiego
mgr Sabina STACHURA

nauczyciele matematyki
mgr Renata GODEK
mgr Bogusława SKOWRON

nauczyciel fizyki
mgr Bogusława SKOWRON

nauczyciel biologii
mgr inż. Elżbieta ŻUCHOWSKA – PEZDA

nauczyciel chemii i przyrody
mgr Edyta RYBSKA - KOZIOŁ

nauczyciel muzyki, zajęć artystycznych, plastyki
mgr Waldemar OZGA

nauczyciel informatyki, techniki
mgr inż. Tomasz WŁODARCZYK

nauczyciele wychowania fizycznego
mgr Bogumiła DZIEKAN – GĄBKA
mgr Tomasz TORBA

nauczyciele religii
ks. mgr Dominik MIKULSKI
ks. mgr Zbigniew SMOŁKOWICZ

Pracownicy administracji:
Beata NIEDŹWIEDŹ – sekretarz szkoły
Marta KUSEK – intendent

Pracownicy obsługi:
Ewa DYDUŁA
Anna JANCZAK – MIŁOŚ
Anna JABRZYK
Danuta KOWALSKA
Małgorzata LEŚ
Urszula MYJAK
Halina PADYKUŁA
Elżbieta PARYS
Ryszard RÓŻAŃSKI
Renata RUGAŁA
Dorota SIDUR
Stanisława FRONC

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2018/2019

Skład Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2018/2019


dyrektor szkoły
nauczyciel plastyki
mgr Małgorzata JASTRZĄB

wicedyrektor szkoły,
nauczyciel języka polskiego i zajęć rewalidacyjnych
mgr Magdalena POLAK

pedagog szkolny
nauczyciel wychowania do życia w rodzinie
mgr Maria JAROSŁAWSKA

bibliotekarz
mgr Danuta GIZA

wychowawcy świetlicy

mgr Patrycja PROKOPIUK

mgr Danuta GIZA

mgr Joanna TOKARZ

mgr Jerzy FLIS

mgr Agnieszka GRUSZECKA

mgr Dorota GRABIEC

mgr Izabela ZIÓŁKOWSKA

mgr Dorota KRAWIEC

mgr Urszula ALEKSIEJ

 

 


wychowawcy oddziałów przedszkolnych

mgr Marzena RYSIAK

mgr Anna MAGDA - GUŁA

mgr Bogusława KUŁAGA

mgr Gabriela JELEŃ

mgr Joanna TOKARZ

wychowawca oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej

 

mgr Izabela ZIÓŁKOWSKA

 

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej

mgr Dorota KRAWIEC

mgr Lucyna PRZEBIEGLEC

mgr Joanna WYSTĘPEK

mgr Sabina DZIEKAN

 

nauczyciele języka polskiego

mgr Anna ALEKSIEJ - SZELĄG

mgr Małgorzata ŁANOCHA

mgr Magdalena POLAK


nauczyciel historii i WOS

mgr Jerzy FLIS

nauczyciel historii i geografii

mgr Agnieszka GRUSZECKA
 

nauczyciele języka angielskiego

mgr Małgorzata MIKA - KUPIEC

mgr Renata POGODA

mgr Patrycja PROKOPIUK

 

nauczyciele języka niemieckiego

mgr Agnieszka OSZCZUDŁOWSKA

 

nauczyciele matematyki

mgr Renata GODEK

mgr Bogusława SKOWRON

 

nauczyciele fizyki

mgr Bogusława SKOWRON

nauczyciel biologii i przyrody

 

mgr inż. Elżbieta ŻUCHOWSKA – PEZDA

nauczyciel chemii i przyrody

 

mgr Edyta RYBSKA - KOZIOŁ

nauczyciel muzyki, zajęć artystycznych, plastyki

mgr Waldemar OZGA

nauczyciel informatyki, techniki

mgr inż. Tomasz WŁODARCZYK

nauczyciele wychowania fizycznego

mgr Bogumiła DZIEKAN – GĄBKA

mgr Tomasz TORBA

 

nauczyciele religii

ks. mgr Dominik MIKULSKI

ks. mgr Zbigniew SMOŁKOWICZ

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2018/2019 

Pracownicy administracji:

Beata NIEDŹWIEDŹ – sekretarz szkoły

Marta KUSEK – intendent

Pracownicy obsługi:

Ewa DYDUŁA
Anna JANCZAK - MIŁOŚ
Danuta KOWALSKA
Małgorzata LEŚ;
Urszula MYJAK;
Halina PADYKUŁA;
Ryszard RÓŻAŃSKI;
Renata RUGAŁA;
Dorota SIDUR;
Stanisława FRONC;
Maria JAROSZ;

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2017/2018

Skład Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2017/2018

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2017/2018

Skład Rady Pedagogicznej:
mgr Małgorzata JASTRZĄB
dyrektor szkoły
nauczyciel zajęć artystycznych i plastyki


mgr Magdalena POLAK
wicedyrektor szkoły
nauczyciel języka polskiego i zajęć rewalidacyjnych

mgr Maria JAROSŁAWSKA
pedagog szkolny,
nauczyciel wychowania do życia w rodzinie

mgr Danuta GIZA
bibliotekarz

wychowawcy świetlicy
mgr Patrycja PROKOPIUK
mgr Danuta GIZA
mgr Joanna TOKARZ
mgr Jerzy FLIS
mgr Agnieszka GRUSZECKA
mgr Dorota GRABIEC
mgr Izabela ZIÓŁKOWSKA
mgr Dorota KRAWIEC
mgr Urszula ALEKSIEJ

wychowawcy oddziałów przedszkolnych
mgr Marzena RYSIAK
mgr Anna MAGDA - GUŁA
mgr Bogusława KUŁAGA
mgr Gabriela JELEŃ
mgr Joanna TOKARZ

mgr Izabela ZIÓŁKOWSKA
wychowawca oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
mgr Dorota KRAWIEC
mgr Lucyna PRZEBIEGLEC
mgr Dorota GRABIEC
mgr Sabina DZIEKAN

nauczyciele języka polskiego
mgr Anna ALEKSIEJ - SZELĄG
mgr Małgorzata ŁANOCHA
mgr Magdalena POLAK
mgr Kazimiera KŁUSEK

mgr Jerzy FLIS
nauczyciel historii i WOS;

mgr Urszula ALEKSIEJ
nauczyciel historii i religii

mgr Agnieszka GRUSZECKA
nauczyciel historii i geografii

nauczyciele języka angielskiego
mgr Małgorzata MIKA - KUPIEC
mgr Renata POGODA
mgr Patrycja PROKOPIUK

nauczyciele języka niemieckiego
mgr Agnieszka OSZCZUDŁOWSKA

nauczyciele matematyki
mgr Małgorzata KALICKA - STRZĘPKA
mgr Renata GODEK
mgr Anna RÓG

nauczyciele fizyki
mgr Bogusława SKOWRON

mgr inż. Elżbieta ŻUCHOWSKA – PEZDA
nauczyciel biologii i przyrody;

mgr Edyta RYBSKA - KOZIOŁ
nauczyciel chemii i przyrody;

mgr Waldemar OZGA
nauczyciel muzyki, zajęć artystycznych, plastyki
 
mgr inż. Tomasz WŁODARCZYK
nauczyciel informatyki, techniki

nauczyciele wychowania fizycznego
mgr Bogumiła DZIEKAN – GĄBKA
mgr Mateusz Załucki
mgr Tomasz TORBA
 

nauczyciele religii

ks. mgr Wojciech DUDZIK
ks. mgr Zbigniew SMOŁKOWICZ

mgr Urszula ALEKSIEJ

  Pracownicy administracji:

Beata NIEDŹWIEDŹ – sekretarz szkoły

Marta KUSEK – intendent

Pracownicy obsługi:

Ewa DYDUŁA
Anna JANCZAK - MIŁOŚ
Danuta KOWALSKA
Małgorzata LEŚ;
Urszula MYJAK;
Halina PADYKUŁA;
Ryszard RÓŻAŃSKI;
Renata RUGAŁA;
Dorota SIDUR;
Stanisława FRONC;
Maria JAROSZ;


 Godziny pracy pedagoga

Poniedziałek 8.00 – 12.30
Wtorek       8.00 – 13.30
Środa        8.30 – 14.30
Czwartek     9.00 – 13. 00
Piątek       8.00 – 13.30



 

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2014/2015

Skład Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2014/2015

mgr Małgorzata JASTRZĄB - dyrektor szkoły
nauczyciel zajęć artystycznych i plastyki

mgr Magdalena POLAK - wicedyrektor szkoły
nauczyciel języka polskiego i zajęć rewalidacyjnych
 
mgr Maria JAROSŁAWSKA - pedagog szkolny,
nauczyciel wychowania do życia w rodzinie

mgr Danuta GIZA - bibliotekarz
 
wychowawcy świetlicy:
mgr Patrycja PROKOPIUK
mgr Marek PAWŁOWSKI
mgr Małgorzata WIECH
mgr Anna MAGDA – GUŁA
mgr Danuta GIZA
mgr Izabela ZIÓŁKOWSKA

wychowawcy oddziałów przedszkolnych:
mgr Ewelina GIL
mgr Anna MAGDA - GUŁA
mgr Bogusława KUŁAGA
mgr Marzena RYSIAK
mgr Joanna TOKARZ

mgr Izabela ZIÓŁKOWSKA - wychowawca oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej:
mgr Sabina DZIEKAN
mgr Dorota KRAWIEC
mgr Lucyna PRZEBIEGLEC
mgr Joanna WYSTĘPEK

nauczyciele języka polskiego
mgr Joanna OZGA
mgr Kazimiera KŁUSEK
mgr Joanna TARNOWSKA - LEYKO

mgr Jerzy FLIS - nauczyciel historii i WOS

mgr Agnieszka GRUSZECKA - nauczyciel historii i geografii

nauczyciele języka angielskiego:
mgr Małgorzata MIKA - KUPIEC
mgr Renata POGODA
mgr Patrycja PROKOPIUK
mgr Sylwia TOMAS


nauczyciele języka niemieckiego:
mgr Sabina STACHURA
mgr Joanna RUSIN

nauczyciele matematyki:
mgr inż. Halina DĘBOWSKA;
mgr Renata GODEK
mgr Anna RÓG


mgr Bogusława SKOWRON - nauczyciele fizyki

mgr inż. Elżbieta ŻUCHOWSKA – PEZDA - nauczyciel biologii i przyrody

mgr Edyta RYBSKA - KOZIOŁ  - nauczyciel chemii i przyrody

mgr Waldemar OZGA - nauczyciel muzyki, zajęć artystycznych

mgr inż. Tomasz WŁODARCZYK - nauczyciel informatyki, techniki
 
nauczyciele wychowania fizycznego:
mgr Bogumiła DZIEKAN – GĄBKA
mgr Ryszard GĄBKA
mgr Tomasz TORBA

nauczyciele religii:
ks. mgr Wojciech DUDZIK
ks. mgr Zbigniew SMOŁKOWICZ

 Pracownicy administracji:
Beata NIEDŹWIEDŹ – sekretarz szkoły
Marta KUSEK – intendent

Pracownicy obsługi:
Ewa DYDUŁA
Anna JANCZAK - MIŁOŚ
Danuta KOWALSKA
Małgorzata LEŚ
Urszula MYJAK
Halina PADYKUŁA
Irena PARYS
Ryszard RÓŻAŃSKI
Renata RUGAŁA
Dorota SIDUR


 Godziny pracy pedagoga

Poniedziałek 8.00 – 12.30
Wtorek       8.00 – 13.30
Środa        8.30 – 14.30
Czwartek     9.00 – 13. 00
Piątek       8.00 – 13.30



 

Rada Rodziców ZS Wola Mielecka 2012/2013

Rada Rodziców Przedszkola:

Przewodniczący: Monika Kardyś
Z-ca przewodniczącego: Magdalena Kaczor
Skarbnik: Katarzyna Indyk

Rady Oddziałowe Przedszkola:

Grupa 3 – latków: Anna Klementowska, Katarzyna Bajor, Katarzyna Indyk
Grupa 4 – latków: Magdalena Kaczor, Jolanta Sidur, Łukasz Tomczyk
Grupa 5 – latków: Monika Kardyś, Katarzyna Zarzycka, Włodzimierz Krawiec


Rada Rodziców Szkoły Podstawowej

Przewodnicząca: Anna Dziekan
Z-ca przewodniczącej: Grażyna Maciejak
Skarbnik: Agnieszka Ziarko

Członkowie: Katarzyna Łabno, Elżbieta Guła, Martin Kremer, Jerzy Maciejak


Rada Rodziców Gimnazjum

Przewodnicząca: Beata Golba
Z-ca przewodniczącego: Monika Kardyś
Skarbnik: Małgorzata Bania

Członkowie: Jolanta Węglarz, Bogusława Żola, Marta Kołodziej, Fornal Justyna, Rzeszutek Anna, Rzegocka Agata, Andrzej Skiba, Daniel Pogoda


Klasowe Rady Rodziców

Szkoła Podstawowa:

Klasa 0
Agnieszka Krzyżowska, Marta Blicharz, Szczepan Kaczor

Klasa I
Joanna Bugała, Danuta Puła, Jan Niedbała

Klasa II
Anna Litwin, Katarzyna Surdej, Barbara Bieńkowska

Klasa III
Katarzyna Kwaśniewska, Agnieszka Węgrzyn, Anna Kapinos

Klasa IV
Janusz Leżoń, Grażyna Maciejak, Małgorzata Stec

Klasa V
Elżbieta Guła, Lidia Szczur, Wioletta Leś

Klasa VI
Anna Dziekan, Edyta Kołacz, Maria Strugała


Gimnazjum:

Klasa Ia - Jakub Rucki, Agata Skrzypek, Agnieszka Leśniowska

Klasa Ib - Piotr Bieniek, Barbara Surowiec, Krystyna Mysona

Klasa Ic - Grażyna Borowiec, Marta Kołodziej, Krystyna Drożdżowska

Klasa IIa - Danuta Łomnicka, Jolanta Węglarz, Bożena Surdej

Klasa IIb - Bogumiła Żola, Barbara Godek, Krystyna Szobak - Paterak

Klasa IIc - Marta Kołodziej, Edyta Kołacz, Stanisława Płatek

Klasa IId - Maria Bernacik, Małgorzata Bania, Grażyna Grzelak

Klasa IIIa - Anna Sołtys, Helena Kozioł, Jan Żelasko

Klasa IIIb - Iwona Cymbor, Małgorzata Tarka, Zofia Wyzga

Klasa IIIc - Izabela Kobylarz, Józef Lelekowski, Anna Rzeszutek

Klasa IIId - Justyna Ryczek, Krzysztof Pisarczyk, Stanisława Niedbała

 

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2012/2013

Nauczyciele

Skład Rady Pedagogicznej:

mgr Małgorzata JASTRZĄB
dyrektor szkoły, nauczyciel zajęć artystycznych i plastyki

mgr Bożena ZIĘBA
wicedyrektor szkoły
, nauczyciel matematyki


mgr Maria JAROSŁAWSKA
pedagog szkolny, nauczyciel wychowania do życia w rodzinie

mgr Danuta GIZA
bibliotekarz

mgr Krystyna JANUSZEWSKA - PODPŁOMYK
logopeda, nauczyciel, zajęć rewalidacyjnych

wychowawcy świetlicy
mgr Patrycja PROKOPIUK
mgr Magdalena ŁANUCHA

wychowawcy oddziałów przedszkolnych

mgr Ewelina GIL
mgr Anna MAGDA - GUŁA
mgr Bogusława KUŁAGA
mgr Marzena RYSIAK
mgr Joanna TOKARZ

mgr Izabela ZIÓŁKOWSKA
wychowawca oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
mgr Sabina DZIEKAN
mgr Dorota KRAWIEC
mgr Lucyna PRZEBIEGLEC

nauczyciele języka polskiego
mgr Anna ALEKSIEJ - SZELĄG
mgr Urszula DANEL
mgr Kazimiera KŁUSEK
mgr Małgorzata ŁANOCHA

mgr Urszula ALEKSIEJ
nauczyciel historii;

mgr Jerzy FLIS
nauczyciel historii i WOS;

mgr Agnieszka GRUSZECKA
nauczyciel historii i geografii

nauczyciele języka angielskiego

mgr Małgorzata MIKA - KUPIEC
mgr Renata POGODA
mgr Patrycja PROKOPIUK
mgr Sylwia TOMAS

nauczyciele języka niemieckiego
mgr Sabina STACHURA
mgr Dorota DZIJA

nauczyciele matematyki
mgr inż. Halina DĘBOWSKA;
mgr Renata GODEK
mgr Anna RÓG

mgr Bogusława SKOWRON
nauczyciel fizyki i matematyki

mgr inż. Elżbieta ŻUCHOWSKA – PEZDA
nauczyciel biologii i przyrody;

mgr Edyta RYBSKA - KOZIOŁ
nauczyciel chemii i przyrody;

mgr Małgorzata LASEK
nauczyciel plastyki, zajęć artystycznych

mgr Waldemar OZGA
nauczyciel muzyki, zajęć artystycznych

mgr inż. Tomasz WŁODARCZYK
nauczyciel informatyki, techniki

nauczyciele wychowania fizycznego
mgr Bogumiła DZIEKAN – GĄBKA
mgr Ryszard GĄBKA
mgr Norbert JACHOWICZ
mgr Marek PAWŁOWSKI
mgr Tomasz TORBA

nauczyciele religii
ks. mgr Paweł HERUDZIŃSKI
mgr Joanna PADYKUŁA
ks. mgr Zbigniew SMOŁKOWICZ

Pracownicy administracji:
Beata NIEDŹWIEDŹ – sekretarz szkoły
Marta KUSEK – intendent

Pracownicy obsługi:
Ewa DYDUŁA
Anna KAPINOS
Danuta KOWALSKA
Małgorzata LEŚ;
Urszula MYJAK;
Halina PADYKUŁA;
Irena PARYS;
Ryszard RÓŻAŃSKI;
Renata RUGAŁA;
Dorota SIDUR.

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2007/2008

W Zespole Szkół w Woli Mieleckiej pracuje 35 nauczycieli, specjalistów przedmiotowych.

Skład Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2007/2008

mgr Kazimierz OGORZAŁEK – dyrektor szkoły, nauczyciel wychowania fizycznego i informatyki;
mgr Małgorzata JASTRZĄB – wicedyrektor szkoły, nauczyciel techniki i plastyki;
mgr Anna ALEKSIEJ – nauczyciel języka polskiego;
ks. mgr Rafał BUDZIK– nauczyciel religii;
S. mgr Marta Kotwica – nauczyciel religii;
mgr Urszula DANEL– nauczyciel języka polskiego;
mgr Agnieszka Leś – nauczyciel języka polskiego;
mgr Halina DĘBOWSKA – nauczyciel matematyki;
mgr Bogumiła DZIEKAN – GĄBKA – nauczyciel wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej;
mgr Sabina DZIEKAN – nauczyciel nauczania początkowego;
mgr Jerzy FLIS – nauczyciel historii i WOS;
mgr Ryszard GĄBKA – nauczyciel wychowania fizycznego;
mgr Danuta GIZA – bibliotekarz;
mgr Renata GODEK – nauczyciel matematyki;
mgr Agnieszka GRUSZECKA – nauczyciel historii i geografii;
mgr Maria JAROSŁAWSKA – pedagog szkolny, nauczyciel wychowania do życia w rodzinie;
mgr Izabela KAPUŚCIŃSKA – nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego;
mgr Kazimiera KŁUSEK – nauczyciel języka polskiego;
mgr Patrycja KOLANO – nauczyciel języka angielskiego;
mgr Barbara KOMANIECKA – nauczyciel języka francuskiego
mgr Dorota KRAWIEC – nauczyciel nauczania początkowego;
mgr Małgorzata ŁANOCHA – nauczyciel języka polskiego i informatyki;
mgr Małgorzata MIKA – nauczyciel języka angielskiego;
mgr Urszula Ogara – nauczyciel historii
mgr Waldemar OZGA – nauczyciel muzyki;
mgr Renata POGODA – nauczyciel języka angielskiego;
mgr Lucyna PRZEBIEGLEC – nauczyciel nauczania początkowego;
mgr Anna RÓG – nauczyciel matematyki;
mgr Edyta RYBSKA - KOZIOŁ – nauczyciel chemii i przyrody;
mgr Bogusława SKOWRON – nauczyciel fizyki i matematyki;
ks. mgr Zbigniew SMOŁKOWICZ – nauczyciel religii;
mgr Sylwia TOMAS – nauczyciel języka angielskiego;
mgr Tomasz TORBA – nauczyciel wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej;
mgr Małgorzata Wiech – nauczyciel edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych
inż. Tomasz WŁODARCZYK – nauczyciel informatyki;
mgr Bożena ZIĘBA – nauczyciel matematyki;
mgr Elżbieta ŻUCHOWSKA – PEZDA – nauczyciel biologii i przyrody.

Pracownicy administracji:
- Beata Niedźwiedź

Pracownicy obsługi:
- Małgorzata LEŚ;
- Urszula MYJAK;
- Halina PADYKUŁA;
- Irena PARYS;
- Ryszard RÓŻAŃSKI;
- Renata RUGAŁA;
- Dorota SIDUR;



Struktura szkoły

Do Zespołu Szkół uczęszcza 450 uczniów. 

Szkoła Podstawowa:

Kl. 0 – 19 uczniów, wych. Mgr Izabela Kapuścińska
Kl. 1 – 22 uczniów, wych. Mgr Lucyna Przebieglec
Kl. 2 – 22 uczniów, wych. Mgr Dorota Krawiec
Kl. 3 – 22 uczniów, wych. Mgr Sabina Dziekan
Kl. 4 – 22 uczniów, wych. Mgr Urszula Ogara
Kl. 5 – 22 uczniów, wych. Mgr Edyta Rybska - Kozioł
Kl. 6 – 22 uczniów, wych. Mgr Tomasz Torba

Gimnazjum:

Kl. I a – 28 uczniów, wych. mgr Elżbieta Żuchowska - Pezda
Kl. I b – 28 uczniów, wych. Mgr Anna Róg
Kl. I c – 27 uczniów, wych. Mgr inż. Agnieszka Gruszecka
Kl. I d – 27 uczniów, wych. Mgr Kazimiera Kłusek
Kl. II a – 21 uczniów, wych. Mgr Halina Dębowska
Kl. II b – 24 uczniów, wych. Mgr Renata Godek
Kl. II c – 23 uczniów, wych. Mgr Tomasz Włodarczyk
Kl. II d – 20 uczniów, wych. Mgr Patrycja Prokopiuk
Kl. III a – 23 uczniów, wych. Mgr Bogusława Skowron
Kl. III b – 25 uczniów, wych. Mgr Anna Aleksiej
Kl. III c – 24 uczniów, wych. Mgr Małgorzata Łanocha
Kl. III d – 23 uczniów, wych. Mgr Jerzy Flis

 

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2008/2009

W Zespole Szkół w Woli Mieleckiej pracuje 43 nauczycieli, specjalistów przedmiotowych.

Skład Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2008/2009


mgr Małgorzata JASTRZĄB – dyrektor szkoły, nauczyciel techniki i plastyki
mgr Bożena ZIĘBA – wicedyrektor szkoły, nauczyciel matematyki
mgr Anna ALEKSIEJ - SZELĄG – nauczyciel języka polskiego
mgr Filip BELHAOUANE - nauczyciel plastyki
mgr Jolanta CHOMA - nauczyciel wychowania do życia w rodzinie
mgr Jacek CYGANOWSKI - nauczyciel wychowania fizycznego
mgr Urszula DANEL– nauczyciel języka polskiego
mgr inż. Halina DĘBOWSKA – nauczyciel matematyki
mgr Sabina DZIEKAN – nauczyciel nauczania początkowego
mgr Bogumiła DZIEKAN – GĄBKA – nauczyciel wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej
mgr Jerzy FLIS – nauczyciel historii i WOS
mgr Ryszard GĄBKA – nauczyciel wychowania fizycznego
mgr Danuta GIZA – bibliotekarz
mgr Renata GODEK – nauczyciel matematyki
mgr Agnieszka GRUSZECKA – nauczyciel historii i geografii
mgr Krystyna JANUSZEWSKA - PODPŁOMYK - logopeda, nauczyciel zajęć rewalidacyjnych
mgr Maria JAROSŁAWSKA – pedagog szkolny
mgr Paulina JASIŃSKA - wychowawca świetlicy szkolnej
mgr Izabela KAPUŚCIŃSKA – nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego
mgr Kazimiera KŁUSEK – nauczyciel języka polskiego
ks. mgr Zbigniew KMIECIK - nauczyciel religii
S. mgr Marta KOTWICA – nauczyciel religii
mgr Dorota KRAWIEC – nauczyciel nauczania początkowego
mgr Małgorzata ŁANOCHA – nauczyciel języka polskiego
mgr Leszek ŁANUCHA - nauczyciel języka angielskiego
mgr Małgorzata MIKA - KUPIEC - nauczyciel języka angielskiego
lic. Maria MIODUNKA - nauczyciel języka angielskiego
mgr Urszula OGARA - nauczyciel historii
mgr Waldemar OZGA – nauczyciel muzyki
mgr Renata POGODA – nauczyciel języka angielskiego
mgr Patrycja PROKOPIUK - nauczyciel języka angielskiego
mgr Lucyna PRZEBIEGLEC – nauczyciel nauczania początkowego;
mgr Anna RÓG – nauczyciel matematyki
mgr Edyta RYBSKA - KOZIOŁ – nauczyciel chemii i przyrody
mgr Barbara SKOWRON – nauczyciel języka francuskiego
mgr Bogusława SKOWRON – nauczyciel fizyki i matematyki
ks. mgr Zbigniew SMOŁKOWICZ – nauczyciel religii
lic. Agnieszka STRZELCZYK - nauczyciel języka angielskiego
mgr Renata STYCZEŃ - nauczanie zintegrowane
mgr Sylwia TOMAS – nauczyciel języka angielskiego
mgr Tomasz TORBA – nauczyciel wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej
mgr inż. Tomasz WŁODARCZYK – nauczyciel informatyki
mgr Elżbieta ŻUCHOWSKA – PEZDA – nauczyciel biologii i przyrody

Pracownicy administracji:
- Beata Niedźwiedź

Pracownicy obsługi:
- Marta Kusek
- Małgorzata Leś
- Urszula Myjak
- Halina Padykuła
- Irena Parys
- Ryszard Różański
- Renata Rugała
- Dorota Sidur


--- Struktura szkoły ------------
Do Zespołu Szkół uczęszcza 434 uczniów.

Szkoła Podstawowa:

Kl. 0 – 23 uczniów, wych. mgr Izabela. Kapuścińska
Kl. 1 – 17 uczniów, wych. mgr Renata Styczeń
Kl. 2 – 24 uczniów, wych. mgr Lucyna Przebieglec
Kl. 3 – 18 uczniów, wych. mgr Dorota Krawiec
Kl. 4 – 22 uczniów, wych. mgr Sylwia Tomas
Kl. 5 – 19 uczniów, wych. mgr Urszula Ogara
Kl. 6 – 25 uczniów, wych. mgr Edyta Rybska - Kozioł

Gimnazjum:

Kl. I a – 22 uczniów, wych. mgr Małgorzata. Łanocha
Kl. I b – 23 uczniów, wych. mgr Maria Miodunka
Kl. I c – 23 uczniów, mgr Anna Aleksiej - Szeląg
Kl. I d – 23 uczniów, wych. mgr Bogusława Skowron
Kl. II a – 28 uczniów, wych. mgr Elżbieta Żuchowska - Pezda
Kl. II b – 26 uczniów, wych. wych. mgr Anna Róg
Kl. II c – 28 uczniów, wych. mgr Agnieszka Gruszecka
Kl. II d – 27 uczniów, wych. mgr Kazimiera Kłusek
Kl. III a – 22 uczniów, wych. mgr inż. Halina Dębowska
Kl. III b – 21 uczniów, wych. mgr Renata Godek
Kl. III c – 22 uczniów, wych. mgr inż. Tomasz Włodarczyk
Kl. III d – 21 uczniów, wych. mgr Jerzy Flis

 

Patron Szkoły - Józef Maksymilian Ossoliński (1754-1826)

Józef Maksymilian Ossoliński (1754-1826) – polski pisarz, badacz literatury i działacz kulturalny epoki oświecenia, założyciel Zakładu Narodowego im. Ossolińskich we Lwowie w 1817 r., któremu przekazał potężny księgozbiór. Był autorem monografii historyczno-literackich, powiastek filozoficznych, przekładów literatury antycznej.

Urodził się w Woli Mieleckiej, w województwie sandomierskim. Ojciec jego – Michał Ossoliński był właścicielem Mielca, Zgórska, Cyranki, Piątkowca, Woli Mieleckiej, Partyni, Izbisk. Wychowany był w surowej i godnej atmosferze właściwej dawnym dworom szlacheckim. Józef Maksymilian był młodzieńcem głęboko religijnym, nieśmiałym i skromnym.

W 1762 wysłany został na naukę do kolegium jezuickiego w Warszawie, jednej z najlepszych szkół jezuickich w kraju. Profesorami Ossolińskiego w kolegium byli ludzie wybitni: Adam Naruszewicz – poeta i historyk, redaktor Zabaw przyjemnych i pożytecznych, Karol Wyrwicz – geograf, historyk i pedagog, Franciszek Bohomolec – autor wielu komedii bezlitośnie chłostających wady ówczesnej szlachty, i wielu innych. Wszyscy oni należeli do kręgu przyjaciół ostatniego króla Polski – Stanisława Augusta Poniatowskiego, który zaraz po wstąpieniu na tron w 1764 skupił wokół siebie wszystkie siły postępowe zdążające do wyrwania kraju z ciemnoty, zacofania i upadku.

Ossoliński został współpracownikiem dwóch czasopism: prowadzącego walkę z nieuctwem i konserwatyzmem szlachty, z zaśmiecaniem języka polskiego obcymi naleciałościami, propagujących tolerancje religijną, działalność przemysłową i podniesienie rolnictwa: wychodzącego od 1765 Monitora i pierwszego pisma literackiego w Polsce, wychodzących w latach 1770-1777 – Zabaw przyjemnych i pożytecznych z sławnych wieku tego autorów zebranych (na którego łamach debiutował w 1771), będących oficjalnym organem "obiadów czwartkowych".

Traktaty rozbiorowe sankcjonujące grabież ziem polskich dokonaną w 1772 r., spowodowały, że majątki Ossolińskich znalazły się w nowo utworzonej prowincji monarchii habsburskiej, zwanej odtąd Galicją. Gospodarząc w majątkach rodzinnych na Mielecczyźnie i co jakiś czas odwiedzając Warszawę, oddawał się Ossoliński zajęciom literackim, różnorodnym zarówno co do treści jak i formy.

W 1785 poślubił swoją krewną – hrabinę Teresę Jabłonowską. Małżeństwo było bezdzietne i rozeszło się w 1791.

W latach 1789-1793 działał aktywnie w komitecie, którego zadaniem było uzyskanie zmian w systemie austriackiego zarządzania Galicją. Projekt konstytucji Galicji nie doczekał się jednak realizacji. Po III rozbiorze Polski (1795) zaborcy dążyli do wynarodowienia społeczeństwa, niszcząc i zamykając uczelnie, placówki naukowe i kulturalne, wprowadzając zamiast polskiego – swój język do urzędów. Najdotkliwszym ciosem dla kultury polskiej stało się wywiezienie do Rosji wspaniałych zbiorów Biblioteki Załuskich. W tej sytuacji do walki o stworzenie ogólnonarodowej biblioteki stanęli m.in. Czartoryscy (Puławy), Tadeusz Czacki (Krzemieniec) i Józef Maksymilian Ossoliński – fundator Zakładu Narodowego im. Ossolińskich we Lwowie.

Uporządkowaniem i poszerzaniem księgozbioru Ossolińskiego zajął się od roku 1794 Samuel Bogumił Linde. Dziesięć lat spędzonych u Ossolińskiego w dużej mierze poświęcił Linde na gromadzenie materiałów do Słownika języka polskiego. Czerpał je z dzieł polskich i słowiańskich zawartych w bibliotece hrabiego, korzystając nie tylko z jego opieki materialnej i poparcia moralnego, ale przede wszystkim z jego współpracy naukowej. Sława Lindego jako badacza spowodowała, że powołano go do Warszawy na dyrektora Liceum w 1804.

Od 1795 Ossoliński mieszkał na stałe w Wiedniu, gdzie poświęcił się pracom naukowym i pasji bibliofila. W 1809 został mianowany prefektem biblioteki nadwornej, którą skutecznie obronił przed grabieżą w czasie wkroczenia wojsk francuskich do Austrii. Został mianowany przez cesarza Franciszka I tajnym radcą cesarskim, najwyższym marszałkiem koronnym, komandorem orderu Stefana, oraz wielkim ochmistrzem Królestwa Galicji i Lodomerii.

Od 1800 był członkiem Towarzystwa Przyjaciół Nauk w Warszawie. Za zasługi naukowe był wybrany od 1808 członkiem honorowym Towarzystwa Naukowego w Getyndze oraz towarzystw naukowych w Pradze i Warszawie. Następnie został członkiem honorowym lub rzeczywistym Akademii Wiedeńskiej, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Wileńskiego, Towarzystwa Gospodarczego w Wiedniu, Morawsko-Śląskiego Towarzystwa dla Wspierania Rolnictwa i Krajoznawstwa, Muzeum Czeskiego w Pradze. Uniwersytet Lwowski nadał mu w 1820 doktorat honorowy z filozofii.
Lwowska książnica Ossolineum - przebudowany przez Józefa Bema kościół św. Agnieszki.
W celu umieszczenia swoich zbiorów Ossoliński nabył na własność lwowski klasztor pokarmelitański wraz z ruinami kościoła św. Agnieszki. Kilka miesięcy później wyjednał u cesarza Franciszka I (8 maja 1817) zatwierdzenie statutu Zakładu Narodowego imienia Ossolińskich.

W akcie erekcyjnym Zakładu Narodowego Ossoliński przeprowadził plan fundacji w 60 skomplikowanych paragrafach: ustanowił kuratora dziedzicznego, a zarazem ordynatora dóbr ziemskich, które po sobie zostawiał, zobowiązując go do wypłacania corocznie 6000 reńskich na potrzeby instytucji. Pod okiem kuratora funkcjonować mieli: dyrektor, kustosz i pisarz, a obowiązkiem pierwszego z nich było wydawanie czasopisma naukowego pt. Wiadomości o dziełach uczonych. Ossoliński zamierzał bowiem stworzyć w powołanym przez siebie Zakładzie ognisko badań nad dziejami i literaturą ojczystą oraz stowarzyszenie uczonych, pracujących na tym polu.

25 grudnia 1823 Ossoliński zawarł umowę z księciem Henrykiem Lubomirskim, który włączył swe zbiory do Biblioteki Ossolińskich, co prawda oddzielnie, lecz w ścisłym i trwałym związku, pod nazwą "Muzeum imienia Lubomirskich".

W 1820 zapadł na ciężką chorobę, zaś w 1823 stracił wzrok. Zmarł po ciężkich cierpieniach w Wiedniu 17 marca 1826. Jego grób nie istnieje – znajdował się bowiem w tej części cmentarza Matzleindorf, która została zniszczona i zajęta na cele komunikacyjne.

Historia szkoły

Już w 1920 roku - co potwierdzają najstarsi mieszkańcy, w Woli Mieleckiej funkcjonowała szkoła powszechna. Ten mały, drewniany budynek zlokalizowany był w pobliżu majątku dworskiego Lucjana Rydla, tj. przy skrzyżowaniu dróg wiodących na Tarnów i Podleszany. W szkole uczyło się cztery klasy. Zajęcia odbywały się w systemie dwuzmianowym. Tu także kwaterowano nauczycieli, którym zapewniano skromne, dwupokojowe mieszkanie.

Miejscowość rozrastała się, przybywało dzieci. Pod koniec lat dwudziestych - dzięki staraniom mieszkańców - oddano do użytku nowy, murowany budynek szkolny. Wzniesiono go w miejscu, w którym obecnie znajduje się Szkoła Podstawowa w Woli Mieleckiej.

Wybuch II wojny światowej przerwał zajęcia lekcyjne. Budynek szkolny zajęli żołnierze niemieccy, którzy stacjonowali tu do 1944 roku. Był to także rok, w którym ruszyła ofensywa wojsk radzieckich. Front stanął w Woli Mieleckiej. Zniszczeniu uległo wiele zabudowań, a w tym dwór i szkoła. Mimo to już 26 lutego 1945 roku dzieci rozpoczęły naukę. Na szkołę przeznaczono dom pożydowski, znajdujący się na końcu wsi ( w kierunku Trzciany ).

Nowy rok szkolny 1945/46 rozpoczęto 3 września w baraku, który postawiono tuż obok zgliszczy szkoły.
W budynku tym mieściło się dwie sale lekcyjne oraz mieszkanie dla kierownika szkoły.

W ciągu pierwszego powojennego dziesięciolecia na Woli Mieleckiej nastąpiło wiele pozytywnych zmian. Odbudowano domy, wznowiono działalność OSP, szkoła ciągle się rozwijała. Potwierdzeniem tego może być fakt, że już w 1954 roku w szkole uczyło się 118 dzieci w klasach od I-VII.

Barak, w którym uczyły się dzieci ulegał systematycznej ruinie i w 1958 roku rozpoczęto budowę nowej szkoły. Ustalono, że mury staną na miejscu przedwojennej szkoły. Miejscowa ludność okazała dużo zrozumienia, nie żałowała pomocy. W roku szkolnym 1958/59 została wybudowana i oddana do użytku nowa placówka oświatowa, w której mieściło się pięć przestronnych sal lekcyjnych i duży hol.

Z roku na rok przybywało dzieci i nauczycieli. Zmieniało się oblicze szkoły. Pracownie lekcyjne zaopatrywano systematycznie w pomoce dydaktyczne i środki audiowizualne.

W 1967 roku szkoła w Woli Mieleckiej obchodziła uroczyście 150-lecie fundacji Józefa Maksymiliana Ossolińskiego. Dla upamiętnienia tej rocznicy w dowód uznania rodaka Woli Mieleckiej ufundowano okolicznościową tablicę, którą wmurowano 9 grudnia 1967 roku.

Wkrótce okazało się, że i ta szkoła jest za ciasna – w 1970 roku w szkole uczyło się 267 uczniów w 11 oddziałach. Na zebraniu wiejskim postanowiono podjąć starania w zakresie rozbudowy szkoły. Powołano też komitet, który miał się zająć organizacją prac. W 1973 roku rozpoczęto remont. 30 maja 1976 roku oddano do użytku rozbudowany obiekt szkolny, liczący 11 sal lekcyjnych, bibliotekę, 4 przestronne korytarze i sanitariaty.

Przez wiele lat starano się uzyskać fundusze na realizację jeszcze jednego projektu - budowę sali gimnastycznej. W 1996 roku uczniowie szkoły w Woli Mieleckiej mogli już odbywać zajęcia lekcyjne w nowoczesnej sali, z bogatym zapleczem sportowym.

Ciągła modernizacja bazy szkolnej w Woli Mieleckiej była wyrazem przykładnej postawy jej mieszkańców, którzy bardzo dbali o warunki nauczania młodych pokoleń. W latach 1920-1999 w szkole zatrudnionych było ponad 70 nauczycieli.

Funkcję kierownika tej placówki pełnili:

Edward Hodbod w latach 1920-31
Leon Sroka w latach 1931-39
Janina Kras w latach 1945-67
Marian Wrażeń w latach 1967-75
Kazimierz Cygan w latach 1975-90
Kazimiera Kłusek w latach 1990-92
Daniela Cyganowska w latach 1992-97
Kazimierz Ogorzałek w latach 1997 - 2008
Małgorzata Jastrząb od 1 września 2008 - do chwili obecnej

Od 1.09.1999 r. szkoła stała się Zespołem Szkół, w skład którego wchodzi sześcioletnia szkoła podstawowa oraz trzyletnie gimnazjum. Do obwodu gimnazjum oprócz Woli Mieleckiej należą miejscowości :Goleszów, Książnice, Podleszany, Rydzówi Rzędzianowice.

18 czerwca 2000 r Zespół Szkół w Woli Mieleckiej otrzymał imię Józefa Maksymiliana Ossolińskiego.

28 sierpnia 2005 r. został oddany do użytku nowy pawilon szkolny. Ucza się w nim najmłodsze dzieci, chodzące do klas od I-IV. Uroczystego otwarcia pawilonu dokonał m. in. dyrektor Szkoły Podstawowej Kazimierz Ogorzałek. Jak powiedział: - Budowa nowego pawilonu była nieodzowna. Dotychczas wszystkie dzieci i z podstawówki i z gimnazjum uczyły się w jednym budynku. Teraz będziemy mogli oddzielić dzieci najmłodsze od tych starszych. Budowa pawilonu trwała 10 miesięcy i kosztowała 300 tys. zł.

18 listopada 2010 roku odbyła się uroczystość oficjalnego otwarcia Publicznego Samorządowego Przedszkola w Woli Mieleckiej, którą połączono z Pasowaniem na Przedszkolaka.

Pracownicy ZS Wola Mielecka w roku szkolnym 2010/2011

Kadra nauczycielska
W Zespole Szkół w Woli Mieleckiej uczy się 385 uczniów: w Szkole Podstawowej 149 uczniów, w Gimnazjum 236.
Na edukację młodzieży pracuje 43 nauczycieli, specjalistów przedmiotowych o wysokich kwalifikacjach.

Skład Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2010/2011

mgr Małgorzata JASTRZĄB – dyrektor szkoły, nauczyciel techniki i plastyki;
mgr Bożena ZIĘBA – wicedyrektor szkoły, nauczyciel matematyki;

mgr Anna ALEKSIEJ - SZELĄG – nauczyciel języka polskiego;

mgr Małgorzata WIECH - nauczyciel plastyki

mgr Urszula DANEL– nauczyciel języka polskiego;

mgr inż. Halina DĘBOWSKA – nauczyciel matematyki;

mgr Sabina DZIEKAN – nauczyciel nauczania początkowego;

mgr Bogumiła DZIEKAN – GĄBKA – nauczyciel wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej;

mgr Jerzy FLIS – nauczyciel historii i WOS;

mgr Ryszard GĄBKA – nauczyciel wychowania fizycznego;

mgr Danuta GIZA – bibliotekarz;

mgr Renata GODEK – nauczyciel matematyki;

mgr Agnieszka GRUSZECKA – nauczyciel historii i geografii;

mgr Krystyna JANUSZEWSKA - PODPŁOMYK - logopeda, nauczyciel zajęć rewalidacyjnych

mgr Maria JAROSŁAWSKA – pedagog szkolny;

mgr Paulina JASIŃSKA - wychowawca świetlicy szkolnej

mgr Izabela KAPUŚCIŃSKA – nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego;

mgr Kazimiera KŁUSEK – nauczyciel języka polskiego

ks. mgr Paweł HERUDZIŃSKI - nauczyciel religii

S. mgr Monika KOTWICA – nauczyciel religii;

mgr Dorota KRAWIEC – nauczyciel nauczania początkowego;

mgr Małgorzata ŁANOCHA – nauczyciel języka polskiego;

mgr Małgorzata MIKA - KUPIEC - nauczyciel języka angielskiego

mgr Urszula OGARA - nauczyciel historii

mgr Waldemar OZGA – nauczyciel muzyki;

mgr Renata POGODA – nauczyciel języka angielskiego;

mgr Patrycja PROKOPIUK - nauczyciel języka angielskiego;

mgr Lucyna PRZEBIEGLEC – nauczyciel nauczania początkowego;

mgr Anna RÓG – nauczyciel matematyki;

mgr Edyta RYBSKA - KOZIOŁ – nauczyciel chemii i przyrody;

mgr Bogusława SKOWRON – nauczyciel fizyki i matematyki;

ks. mgr Zbigniew SMOŁKOWICZ – nauczyciel religii;

mgr Renata STYCZEŃ - nauczanie zintegrowane

mgr Sylwia TOMAS – nauczyciel języka angielskiego;

mgr Tomasz TORBA – nauczyciel wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej;

mgr inż. Tomasz WŁODARCZYK – nauczyciel informatyki;

mgr inż. Elżbieta ŻUCHOWSKA – PEZDA – nauczyciel biologii i przyrody.

Pracownicy administracji:

- Beata NIEDŹWIEDŹ

Pracownicy obsługi:
- Marta KUSEK
- Małgorzata LEŚ
- Urszula MYJAK;
- Halina PADYKUŁA
- Irena PARYS
- Ryszard RÓŻAŃSKI
- Renata RUGAŁA
- Dorota SIDUR


Dane ogólne:
Liczba uczniów
(rok szkolny 2010/2011)
Szkoła podstawowa
0
I
II
III
IV
V
VI
Razem
22
20
24
18
25
18
22
149
Gimnazjum
I
II
III
Razem
71
75
90
236
Liczba oddziałów
20 + 2 oddziały przedszkolne
Infrastruktura techniczna:
Stały dostęp do Internetu
TAK
Liczba pracowni internetowych / liczba stanowisk
4
Liczba pracowni multimedialnych
1
Sale gimnastyczne
TAK
Boiska sportowe
TAK