Nabór do przedszkola i zapisy do klasy pierwszej

Dyrektor Zespołu Szkół w Woli Mieleckiej ogłasza nabór dzieci 3,4,5 – letnich z terenu Gminy Mielec do Publicznego Przedszkola Samorządowego w Woli Mieleckiej. Wydawanie „Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola” odbędzie się  w dniach  1-2 marca 2012 r. w godz. 8.00 – 15.00 w sekretariacie szkoły.


Karty będą przyjmowane i rejestrowane w dniach 5 - 6 marca 2012 r. w godz. 8.00 – 13.00 w sekretariacie szkoły. W dniu 7 marca 2012 r. Komisja Rekrutacyjna sporządzi listę dzieci przyjętych do przedszkola i listę rezerwową. Listy zostaną opublikowane w dniu 8 marca 2012 r.

Ze szczegółowym regulaminem rekrutacji można zapoznać się na stronie internetowej szkoły lub w sekretariacie szkoły.
Pobierz Karta zgłoszeniowa dziecka do przedszkola  

Regulamin rekrutacji dzieci do Publicznego Przedszkola w Woli Mieleckiej
Podstawa prawna:
1. Ustawa o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572)
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. z 2004 r. Nr 26, poz. 232 z późn. zm.)
3. Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926.).
4. Statut przedszkola.
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Rekrutacja do Publicznego Przedszkola w Woli Mieleckiej przeprowadzana jest w oparciu o zasadę powszechnej dostępności na dany rok szkolny.
2. Rekrutacja dzieci do przedszkola odbywa się na podstawie zasad zawartych w niniejszym regulaminie.
3. Wyciąg z regulaminu zostaje podany do powszechnej wiadomości na terenie przedszkola na tablicy ogłoszeń.
§ 2
Tok postępowania rekrutacyjnego
I. Przebieg rekrutacji dzieci do przedszkoli obejmuje:
1. Określenie liczby miejsc organizacyjnych w przedszkolu.
2. Ogłoszenie harmonogramu rekrutacji dzieci do przedszkola.
3. Wydawanie i przyjmowanie Kart zgłoszeń do przedszkola.
4. Powołanie Komisji Rekrutacyjnej.
5. Ustalenie terminu i miejsca posiedzeń Komisji Rekrutacyjnej.
6. Ogłoszenie wyników rekrutacji dzieci do przedszkola.
§3
Zasady postępowania rekrutacyjnego
1. Do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Mielec przyjmowane są dzieci w wieku od 3 do 5 lat zamieszkałe na terenie Gminy.
2. W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 4 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 10 lat. Obowiązek szkolny tych dzieci może być odroczony do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 10 lat.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przedszkole może przyjąć dziecko, które ukończyło 2,5 roku.
4. Dziecko 5 –letnie jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne.
5. Liczbę oddziałów w przedszkolach określa „Arkusz organizacyjny placówki”.
6. Podstawowa rekrutacja dzieci do przedszkoli odbywa się raz w roku.
7. Rodzice składają „Kartę zgłoszenia dziecka do przedszkola” do sekretariatu lub dyrektora placówki.
8. O przyjęciu dziecka do przedszkola decyduje Dyrektor na podstawie postanowień
Komisji Rekrutacyjnej i biorąc pod uwagę liczbę miejsc organizacyjnych w przedszkolu.
9. Zasady pierwszeństwa przyjmowania dzieci do przedszkoli określone są w statutach placówek z uwzględnieniem następujących kryteriów:
a) dzieci zamieszkałe na terenie Gminy Wiejskiej Mielec,
b) dzieci 5 - letnie.
c) dzieci matek lub ojców samotnie wychowujących dzieci,
d) dzieci matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów,
e) dzieci z rodzin zastępczych,
f) rodzeństwo dzieci uczęszczających do przedszkola, oddz. przedszkolnego, szkoły.
g) dzieci obojga rodziców pracujących,
h) dzieci z rodzin wielodzietnych,
i) dzieci nauczycieli, pracowników oświaty mają prawo pierwszeństwa przy równych z innymi dziećmi warunkach.

W przypadku spełnienia powyższych kryteriów przez więcej niż jedną rodzinę, o miejscu na liście przyjęć decyduje kolejność złożenia „karty zgłoszenia dziecka do przedszkola”.
10. Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora lub wicedyrektora przedszkola oprócz wymienionych w paragrafie 2 pkt. 8 może przyjąć dodatkowe, uszczegółowione kryteria rekrutacji, o ile nie są one sprzeczne z niniejszym regulaminem
§ 4
Zasady ogłaszania rekrutacji
1. Termin rekrutacji ogłasza Wójt Gminy Wiejskiej Mielec w formie:
a) pisemnych ogłoszeń rozwieszanych na terenie Gminy,
b) komunikatu na stronie internetowej Gminy
c) komunikatu na stronie przedszkola, szkoły.
2. Dyrektor przedszkola jest zobowiązany do udostępniania szczegółowego „Regulaminu Rekrutacji dzieci do przedszkola” , wydawania i przyjmowania Kart zgłoszeń dzieci do przedszkola.
3. Dyrektor przedszkola nadzoruje zgodnie ze statutem placówki pracę w Komisji Rekrutacyjnej.
4. Dyrektor przedszkola zobowiązany jest do wywieszenia listy przyjętych dzieci oraz przekazania kopii protokołu prac Komisji Rekrutacyjnej z załączonymi listami dzieci przyjętych i listy rezerwowej, na której znajdą się dzieci nieprzyjęte do przedszkola z powodu braku miejsc - do Urzędu Gminy Mielec w ciągu 7 dni po końcowym posiedzeniu Komisji Rekrutacyjnej.
5. Lista rezerwowa dzieci musi być przygotowana zgodnie z określonymi wyżej kryteriami rekrutacji tak, aby dzieci znajdujące się na początku listy spełniały wszystkie wymagane regulaminem warunki.
6. Dzieci z listy rezerwowej przyjmowane są w momencie zwolnienia się miejsca w danej grupie, o ile rodzice po otrzymaniu informacji o takiej możliwości potwierdzą chęć uczęszczania swojego dziecka do przedszkola.
§5
Dokumenty dotyczące rekrutacji:
1. Dokumenty składane przez rodziców do przedszkola to:
a. „Karta zgłoszenia dziecka do przedszkola”;
b. Inne dokumenty dołączane w miarę potrzeb.
2. Dokumenty stanowiące podstawę pracy Komisji Rekrutacyjnej to:
a. Imienne wykazy zgłoszonych dzieci;
b. „Karty zgłoszeń dzieci do przedszkola”, oraz inne dokumenty złożone przez rodziców;
c. Arkusz organizacyjny przedszkola.
3. Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza:
· listy dzieci przyjętych do przedszkola (wg oddziałów z zaznaczeniem rocznika);
· listy dzieci nieprzyjętych do przedszkola


Dyrektor Zespołu Szkół w Woli Mieleckiej zawiadamia, że zapisy do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej dzieci urodzonych w 2005 roku na rok szkolny 2012/13, odbędą się w dniu 29 lutego 2012 r. od godz. 13.00 do godz. 15.00 w  sekretariacie szkoły.


Dyrektor Zespołu Szkół w Woli Mieleckiej zawiadamia, że zapisy do Oddziału Przedszkolnego dzieci urodzonych w 2006 roku na rok szkolny 2012/13, odbędą się w dniu 1 marca 2012 r. od godz. 13.00 do godz. 14.30 w sali Oddziału Przedszkolnego w budynku Szkoły Podstawowej.

Proszę Rodziców (opiekunów prawnych) o zgłoszenie się w tym terminie wraz z dowodem osobistym.