Znamy założenia Programu Funkcjonalno-Użytkowego budowy drogi wojewódzkiej Lisia Góra-Radomyśl Wielki-Mielec w części, w jakiej droga ta ma stanowić obwodnicę Mielca. Okazuje się, że Urząd Marszałkowski zlecił przygotowanie własnego wariantu poprowadzenia drogi obwodowej wraz z budową nowego mostu. Wybranego półtora roku temu, po dwuletnich dyskusjach przez starostwo podwariantu Ib Urząd Marszałkowski praktycznie nie bierze pod uwagę. „3,5 roku dyskusji, sporów, kompromisów i kosztów pójdzie na marne”.
Gorący temat
Będą pieniądze na most, drogę do Tarnowa i kolej?
Trzy nowe mosty na Wisłoce? Kto i gdzie je buduje?
Trzy nowe mosty na Wisłoce? Kto i gdzie je buduje?
Rozstrzyga się budowa mostu na Wisłoce i drogi na Tarnów
Rozbudowa DW Nr 984 Lisia Góra - Radomyśl Wielki - Mielec, długość 38 km, koszt 210 mln zł, w tym odcinki:
a) granica województwa do m. Piątkowiec (20 km, 45 mln)
b) obwodnica Radomyśla Wielkiego (3 km, 15 mln)
c) budowa odcinka drogi od m. Piątkowiec do DW Nr 985, w tym most na rzece Wisłoka (15 km, 140 mln),
d) dwa ronda z dojazdami i brd.: (10 mln) na skrzyżowaniu z drogą powiatową na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 983.
Rozstrzyga się budowa mostu na Wisłoce i drogi na Tarnów
Planowane przez województwo inwestycje w infrastrukturze drogowej w nowej unijnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020
Rozbudowa DW Nr 984 Lisia Góra - Radomyśl Wielki - Mielec, długość 38 km, koszt 210 mln zł, w tym odcinki:
a) granica województwa do m. Piątkowiec (20 km, 45 mln)
b) obwodnica Radomyśla Wielkiego (3 km, 15 mln)
c) budowa odcinka drogi od m. Piątkowiec do DW Nr 985, w tym most na rzece Wisłoka (15 km, 140 mln),
d) dwa ronda z dojazdami i brd.: (10 mln) na skrzyżowaniu z drogą powiatową na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 983.
Drugi most na Wisłoce, jest realna szansa, że powstanie do 2020 roku
Przyszłość powstania drugiego mostu na rzece Wisłoce wciąż nie jest pewna, ale samorządy zabiegają o ujęcie tej szacowanej nawet na 250 mln zł inwestycji wśród zadań realizowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. – Inwestycja jest wpisana do Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Ten most powinien zostać zrealizowany – słyszymy w mieleckim starostwie.
Za mało zbiorników retencyjnych!!
Za mało zbiorników retencyjnych!!
Fala kulminacyjna na Wisłoce osiągnęła 7,17 metra
Po ulewnych opadach deszczu w środę i czwartek 14-15 maja 2014 roku, pod wieczór 16 maja wezbrana Wisłoka wylała się na przybrzeżne łąki, a gdzieniedzie dotarła do podstawy nowych lub wzmocnionych wałów. Na razie nie wygląda to groźnie, chociaż jeżdżąca na sygnale straż pożarna wskazuje, że miejscami doszło do podtopień.
Fala kulminacyjna na Wisłoce osiągnęła 7,17 metra
Po ulewnych opadach deszczu w środę i czwartek 14-15 maja 2014 roku, pod wieczór 16 maja wezbrana Wisłoka wylała się na przybrzeżne łąki, a gdzieniedzie dotarła do podstawy nowych lub wzmocnionych wałów. Na razie nie wygląda to groźnie, chociaż jeżdżąca na sygnale straż pożarna wskazuje, że miejscami doszło do podtopień.
Kiedy na kładkę na Wisłoce wjadą samochody?
Decyzja urzędników już jest: na kładkę na Wisłoce przy ulicy Rzecznej wjadą samochody. Trzeba będzie zapewne przebudować fragment bulwarów. A starówka stanie się drogą wyjazdową z miasta...