Modernizacja drogi Mielec-Lisia Góra po raz kolejny

Odsłony: 3361

Jeżdżąc po drogach powiatowe i wojewódzkich w powiecie mieleckim widzimy koszmar z jakim muszą codziennie zmagać się zarówno kierowcy jak i piesi, którzy są użytkownikami tych dróg.



Modernizacja drogi Mielec-Lisia Góra po raz kolejny.

W ostatnim czasie toczy się walka o modernizację i remont drogi Mielec - Lisia Góra. Po protestach mieszkańców Radomyśla Wielkiego kolejnym punktem zapalnym jest odcinek tej drogi od strony mostu na Wisłoce. Dotyczy to głównie mieszkańców Woli Mieleckiej, oraz tych, którzy dojeżdżają do pracy w Mielcu od strony Tarnowa.


Tak wygląda pobocze ulicy przy zjeździe z mostu (fot. wichz)

Mieszkańcy Woli Mieleckiej zebrali ponad trzysta podpisów pod listem, który skierowali do wojewody podkarpackiego, Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, przewodniczący Sejmiku województwa podkarpackiego, posłów ziemi mieleckiej, wójta Gminy Mielec.

W liście mieszkańcy napisali: „ My niżej podpisani mieszkańcy wsi Wola Mielecka prosimy i zarazem domagamy się zintensyfikowania działań celem rozwiązania nabrzmiałych problemów komunikacyjnych występujących w naszej miejscowości, przy drodze wojewódzkiej Nr 984 Mielec – Lisia Góra. W szczególności natychmiastowej przebudowy wymaga skrzyżowanie wspomnianej wyżej drogi wojewódzkiej nr 984, z drogą wojewódzką Mielec – Sadkowa Góra o numerze 983 oraz skrzyżowanie tejże drogi wojewódzkiej nr 984 Mielec – Lisia Góra z drogą powiatową Borowa – Przecław nr 1 152R .
W godzinach szczytu komunikacyjnego, tj. w czasie dojazdu do pracy oraz podczas powrotu z niej (choć nie tylko), wręcz niemożliwe jest włączenie się do ruchu na drogę wojewódzką Mielec – Lisia Góra osobom jadącym drogą powiatową Borowa – Przecław w kierunku Mielca, a także jadącym do Mielca od strony Borowej, droga wojewódzką nr 983.

Trudno wyobrazić sobie, by nie uległa natychmiastowej zmianie sytuacja na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich Mielec – Lisia Góra i Mielec – Sadkowa Góra. Oprócz wspomnianych wcześniej kłopotów z włączeniem się do ruchu, zaznaczyć należy, że jest to newralgiczny, o największym natężeniu ruchu punkt w Woli Mieleckiej. W bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania usytuowana jest Stacja paliw oraz największy w naszej miejscowości sklep – Delikatesy Centrum, do którego licznie udają się zarówno piesi, jak i zmotoryzowani klienci. W obrębie tego skrzyżowania wielokrotnie dochodziło i nadal dochodzi do kolizji drogowych. Absolutną koniecznością jest wykonanie przy tym skrzyżowaniu przejścia dla pieszych, ponieważ przy istniejącym natężeniu ruchu, cudem jest przejście na drugą stronę ulicy, a przecież tą drogą poruszają się również dzieci idące do lub ze szkoły oraz wychodzące ze sklepu.

Z naszej wiedzy wynika, że na odcinku drogi wojewódzkiej Mielec – Lisia Góra przebiegającej przez Wolę Mielecką występuje jedno z największych w województwie podkarpackim natężenie ruchu, a fakt ten jest jakby pomijany i nasze problemy, znane przecież od dawna, ciągle pozostają nierozwiązane. Czyżby miało to jakiś związek z tym, że znajdujemy się na „antypodach” Podkarpacia?


Piesi, muszą przebiegać przez ulicę przed rozpędzonymi samochodami (fot. wichz)


Tych nabrzmiałych problemów, na tak krótkim odcinku drogi zebrało się wiele.
Kolejną, bardzo pilną naszym zdaniem sprawą jest remont lub przebudowa chodnika oraz uzupełnienie brakującego odcinka przy wymienianej wcześniej drodze wojewódzkiej Mielec – Lisia Góra, od mostu na Rzece Wisłoce do skrzyżowania z drogą powiatową Borowa – Przecław. Jest to krótki, około 500 metrowy odcinek, który znajduje się jednak w pożałowania godnym stanie. Jest to najstarszy odcinek chodnika, jaki wykonano w Woli Mieleckiej. Sam sposób wykonania wskazywał, że długo nie posłuży i tak było w istocie. Już po kilku miesiącach od wykonania pojawiły się niebezpieczne szczeliny między płytkami . W ciągu następnych lat przechodził burzliwe koleje losu. Był rozkopywany przez Telekomunikację Polską celem położenia kabla światłowodowego, zniszczenia dopełniali także pracownicy Zakładu Energetycznego podczas prac remontowych sieci energetycznej.
Wielokrotnie na tym chodniku dochodziło do przykrych i bolesnych upadków spowodowanych znacznymi szczelinami między płytkami, osunięciem się płytek, sterczącymi studzienkami telekomunikacyjnymi itp., itd. . I chyba tylko dzięki niewiedzy lub wyjątkowej wyrozumiałości poszkodowanych, właściciel drogi i chodnika nie ponosił dotąd kosztów leczenia.

Pod rozwagę decydentom pragniemy także poddać myśl, czy zamiast remontu nie byłaby celową przebudowa wspomnianego odcinka chodnika, tak, by mogła powstać również droga dla rowerów. Uzasadnieniem jest fakt, że odcinek ten graniczy bezpośrednio z Mielcem, łączy się z mostem na rzece Wisłoce i dalej z ulicą Jana Pawła II, przy której znajduje się droga dla rowerów, która dalej , z małymi przerwami prowadzi do Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Liczymy, że nowe władze Województwa Podkarpackiego zechcą wnikliwie i życzliwie zapoznać się z naszymi problemami i podjąć stosowne działania, celem ich szybkiego rozwiązania.”

Zbigniew Wicherski

List do Maszałka Województwa podkarpackiego