Projekty rond w Woli Mieleckiej i list wicemarszałka

W wyniku próśb mieszkańców, którzy zwłaszcza w godzinach szczytu muszą tkwić w długich korkach, powstały projekty dwóch rond na drodze wojewódzkiej Nr 983 i Nr 984 w Woli Mieleckiej. Rondo pierwsze znajdować się będzie zaraz za mostem, a rondo drugie na skrzyżowaniu  Czermin - Przecław. Nie są znane na razie terminy wykonania.

 

Ekspertyza techniczna. Wybór typu skrzyżowania w ciągu drogi wojewódzkiej nr 984 Lisia Góra - Radomyśl Wielki - Mielec w m. Wola Mielecka z drogą wojewódzką nr 983 Sadkowa Góra Mielec w km 37+581.



Ekspertyza techniczna. Wybór typu skrzyżowania w ciągu drogi wojewódzkiej nr 984 Lisia Góra - Radomyśl Wielki - Mielec w m. Wola Mielecka z drogą powiatową nr 1152 R Czermin  - Przecław w km 37 + 046



Powstały projekty dwóch rond na drodze wojewódzkiej w Woli Mieleckiej. Pierwsze ma być zlokalizowane zaraz za mostem, drugie na skrzyżowaniu Czermin-Przecław.  Z przyczyn finansowych, nie wiadomo jednak, kiedy projekty doczekają się realizacji.

Mając na uwadze problemy uczestników ruchu drogowego, uznano ze najlepszym wyborem będą ronda jednopasmowe. „Skrzyżowanie typu rondo nie jest wrażliwe na zmiany w strukturze kierunkowej, jest więc najlepszym rozwiązaniem. W równym stopniu umożliwia wykonanie manewrów skrętu (również zawracania) oraz jazdy na wprost. W przedstawionym rozwiązaniu zadbano również o potrzeby pieszych. Na każdym wylocie skrzyżowania zlokalizowano zatokę autobusową oraz przejścia dla pieszych. Dookoła tarczy ronda zaprojektowano chodnik, dzięki czemu piesi mają możliwość bezpiecznego poruszania się wokół skrzyżowania. Skrzyżowanie typu rondo wymusza znaczne zmniejszenie prędkości, dlatego przy niewielkim pomierzonym natężeniu ruchu rowerowego zdecydowano, że nie ma konieczności lokalizowania wydzielonych ścieżek  dla rowerów” - czytamy w uzasadnieniu wyboru takiego rozwiązania.

W odpowiedzi na budowę rond, poprawiających bezpieczeństwo mieszkańców słyszymy, że na dzień dzisiejszy Województwo nie posiada zabezpieczenia finansowego na  inwestycję, której koszt wyceniono na około 6 milionów. Mieszkańcy zatem będą musieli jeszcze poczekać, do kiedy? Nie wiadomo.


List wicemarszałka Województwa Podkarpackiego Zygmunta Cholewińskiego ws dróg Nr 983 i Nr 984
06.08.2012