Gorący temat

Rozstrzyga się budowa mostu na Wisłoce i drogi na Tarnów

Planowane przez województwo inwestycje w infrastrukturze drogowej w nowej unijnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020

Rozbudowa DW Nr 984 Lisia Góra -€“ Radomyśl Wielki -€“ Mielec, długość 38 km, koszt 210 mln zł, w tym odcinki:
a) granica województwa do m. Piątkowiec (20 km, 45 mln)
b) obwodnica Radomyśla Wielkiego (3 km, 15 mln)
c) budowa odcinka drogi od m. Piątkowiec do DW Nr 985, w tym most na rzece Wisłoka (15 km, 140 mln),
d) dwa ronda z dojazdami i brd.: (10 mln) na skrzyżowaniu z drogą powiatową na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 983.

Rozstrzyga się budowa mostu na Wisłoce i drogi na Tarnów

Planowane przez województwo inwestycje w infrastrukturze drogowej w nowej unijnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020

Rozbudowa DW Nr 984 Lisia Góra -€“ Radomyśl Wielki -€“ Mielec, długość 38 km, koszt 210 mln zł, w tym odcinki:
a) granica województwa do m. Piątkowiec (20 km, 45 mln)
b) obwodnica Radomyśla Wielkiego (3 km, 15 mln)
c) budowa odcinka drogi od m. Piątkowiec do DW Nr 985, w tym most na rzece Wisłoka (15 km, 140 mln),
d) dwa ronda z dojazdami i brd.: (10 mln) na skrzyżowaniu z drogą powiatową na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 983.

Drugi most na Wisłoce, jest realna szansa, że powstanie do 2020 roku

Przyszłość powstania drugiego mostu na rzece Wisłoce wciąż nie jest pewna, ale samorządy zabiegają o ujęcie tej szacowanej nawet na 250 mln zł inwestycji wśród zadań realizowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. – Inwestycja jest wpisana do Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Ten most powinien zostać zrealizowany – słyszymy w mieleckim starostwie.

Za mało zbiorników retencyjnych!!

Intensywne opady i podniesienie wód na południu Polski stały się pretekstem do politycznej dyskusji o tym, ile udało się zrobić od ostatniej powodzi w 2010 roku. Lider PiS punktował zaniedbania rządu dotyczące zabezpieczeń przeciwpowodziowych, minister administracji i cyfryzacji odpowiadał, że w stosunku do sytuacji sprzed czterech lat zmiana jest "fundamentalna". Andrzej Podgórski, wiceprezes Rady Kapitanów Żeglugi twierdzi, że choć przez ostatnie lata inwestowano w ochronę przeciwpowodziową, wciąż jest wiele do zrobienia.