Prezentacje publiczne - droga do obszarów przemysłowych, nowy most na Wisłoce

Odsłony: 5264

Na zlecenie Powiatu Mieleckiego została opracowana koncepcja czterech wariantów budowy drogi poprawiającej warunki dojazdu do obszarów przemysłowych Mielca z kierunku południowo-zachodniego, wraz z budową mostu przez rzekę Wisłokę.

W ramach koncepcji został opracowany również podwariant Ia wariantu I, określający alternatywny przebieg wariantu I w obrębie m. Rzędzianowice i Złotniki. Odrębnie został opracowany podwariant Ib wariantu I koncepcji, o przebiegu w obrębie zabudowy m. Trzciana, będący alternatywą dla przebiegu wariantu I koncepcji w obrębie zabudowy m. Wola Mielecka.

Prezentacje publiczne rozwiązań projektowych dotyczących koncepcji czterech wariantów budowy wspomnianej drogi, wraz z budową mostu przez rzekę Wisłokę, były przeprowadzone w dniach od 22 lutego do 27 marca 2012 roku.

Uwzględniając powyższe Powiat Mielecki zamierza przeprowadzić prezentacje publiczne rozwiązań projektowych dotyczących opracowanych podwariantów Ia i Ib wariantu I koncepcji budowy drogi poprawiającej warunki dojazdu do obszarów przemysłowych Mielca z kierunku południowo-zachodniego, wraz z budową mostu przez rzekę Wisłokę.

























W dniach od 8 do 18 stycznia 2013 r w godzinach urzędowania będzie można zapoznać się z celami i zakresem oraz opisem w/w opracowań a także planami sytuacyjnymi przebiegu trasy podwariantów Ia i Ib wariantu I koncepcji drogi, które będą do wglądu w:
- Starostwie Powiatowym w Mielcu przy ul. Sękowskiego 2b, pok. nr 20,
- Powiatowym Zarządzie Dróg w Mielcu przy ul. Korczaka 6a, pok. nr 5, oraz na stronie internetowej Powiatu Mieleckiego:
www.bip.powiat-mielecki.pl .

Wnioski, uwagi i zastrzeżenia dotyczące podwariantów Ia i Ib wariantu I koncepcji, można przesyłać, najlepiej na formularzu ankiety dostępnej w siedzibach w/w urzędów oraz na po-danej wyżej stronie internetowej, w terminie do dnia 18 stycznia 2013 roku, z dopiskiem „Ankieta dot. podwariantów”:
- pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Mielcu ul. Sękowskiego 2b, 39-300 Mielec,
- faksem na nr 17 7800402,
- pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przesłane podpisane uwagi, wnioski i zastrzeżenia, będą przedstawione organom Powiatu Mieleckiego, które będą opiniowały i dokonywały wyboru wariantu, według którego będzie przygotowywana budowa drogi poprawiającej warunki dojazdu do obszarów przemysłowych Mielca z kierunku południowo-zachodniego, wraz z budową mostu przez rzekę Wisłokę.

Informujemy, że prezentacje publiczne rozwiązań projektowych dotyczących opracowanych podwariantów Ia i Ib wariantu I koncepcji budowy drogi będą przeprowadzone również na zebraniach wiejskich, które odbędą się:
- dnia 11 stycznia 2013 r o godz. 17.00 w Szkole Podstawowej w Rzędzianowicach,
- dnia 11 stycznia 2013 r o godz. 19.00 w Szkole Podstawowej w Trzcianie,
- dnia 17 stycznia 2013 r o godz. 17.00 w Szkole Podstawowej w Złotnikach,
- dnia 17 stycznia 2013 r o godz. 19.00 w filii SOKiS w Woli Mieleckiej.


POBIERZ Formularz ankiety /.doc /


Cele, zakres oraz opis wariantu I, wraz z podwariantami Ia i Ib, koncepcji budowy drogi poprawiającej warunki dojazdu do obszarów przemysłowych Mielca z kierunku południowo-zachodniego, wraz z budową mostu przez rzekę Wisłokę

1. Lokalizacja i program zadania inwestycyjnego

Przedmiotem koncepcji jest projekt budowy drogi poprawiającej warunki dojazdu do obszarów przemysłowych Mielca wraz z budową mostu przez rzekę Wisłokę.
Celem opracowania jest wybór najkorzystniejszego pod względem środowiskowym, ekonomicznym, użytkowym i społecznym wariantu przebiegu drogi przeznaczonego do dalszych faz opracowania.

W wyniku między innymi analizy istniejącego ruchu oraz zdiagnozowania celów i źródeł podróży uczestników ruchu korzystających z układu komunikacyjnego w mieście Mielec jak i w jego sąsiedztwie zaproponowano cztery możliwe warianty tras projektowanej drogi:
- wariant I – zielony
- wariant II – granatowy – wraz z podwariantem na odcinku w okolicy przecięcia z drogą wojewódzką nr 983
- wariant III – fioletowy
- wariant IV – czerwony – wraz z alternatywnym miejscem początku trasy na drodze wojewódzkiej nr 984.

Wszystkie warianty mają swój początek na drodze wojewódzkiej nr 984 na granicy Gminy Mielec i Wadowice Górne. Trasy poszczególnych wariantów przebiegają głównie po terenach Gminy Mielec i Miasta Mielec a w szczególności przez obszar miejscowości: Chorzelów, Książnice, Mielec, Podleszany, Piątkowiec, Rzędzianowice, Stara Wieś, Trzciana, Wola Mielecka, Złotniki.
Projektowane końce poszczególnych wariantów znajdują się zawsze w mieście Mielec odpowiednio dla:
- wariantu I – na ul. Kosmonautów;
- wariantu II i III – na skrzyżowaniu ul. Sienkiewicza z ul. Traugutta;
- wariantu IV – na skrzyżowaniu ul. Wojsławskiej z ul. Witosa.
Wszystkie projektowane warianty przewidują budowę nowego mostu na rzece Wisłoka.

Projektowana droga będzie drogą jednojezdniową o jednym pasie ruchu o szerokości 3,50 m dla każdego kierunku ruchu. Zasadniczo skrzyżowania z istniejącymi drogami przewidziano jako jednopoziomowe. Jedynie w wariantach I, II oraz III końcowe skrzyżowania zaprojektowano jako dwupoziomowe.
W ramach inwestycji przewiduje się również odcinkową budowę dróg dojazdowych dla dzia-łek odciętych przez planowaną inwestycję od dotychczasowego dojazdu, ewentualną budowę urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zbiorniki podczyszczające wody, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt) w zakresie przewidzianym przepisami prawa przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z projektowaną drogą.

2. Opis przebiegu trasy wariantu I koncepcji, wraz z podwariantami Ia i Ib

Wariant I (zielony) rozpoczyna się w miejscowości Piątkowiec na drodze wojewódzkiej nr 984. Początek trasy został zlokalizowany poza istniejącą zabudową na granicy istniejących obszarów leśnych. Od początkowego skrzyżowania trasa została poprowadzona na północ, głównie w obszarach leśnych, dla minimalizacji zbliżeń i uciążliwości dla okolicznych mieszkańców. Dalej trasa wkracza w obszar Gminy Mielec zmierzając w kierunku Starej Wsi.

Wariant I po opuszczeniu obszaru Gminy Wadowice Górne wkracza początkowo po terenach rolnych w kierunku miejscowości Stara Wieś. Przecięcie się z zabudową wsi zaprojektowano w pobliżu granicy z Gminą Czermin w miejscu skrzyżowania istniejącej drogi z ciekiem. Następnie projektowaną drogę poprowadzono dalej w kierunku północnym, po terenach rolnych, równolegle do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 983 (w odległości około 800-1200m). Na wysokości ujęcia wody w Rzędzianowicach wariant I zmienia kierunek na zachodni przecinjąc drogę wojewódzką nr 983. Miejsce przecięcia dobrano w taki sposób, aby minimalizować zakres ingerencji w istniejącą zabudowę.


Dalej projektowana droga po terenach rolnych kieruje się w stronę rzeki Wisłoki. W obszarze międzywala rzeki przewidziano budowę mostu. Po przekroczeniu rzeki droga wkracza w obszar wsi Złotniki. Z uwagi na zwartą zabudowę wzdłuż istniejącej drogi przecięcie się trasy wariantu I z drogą wymaga wyburzenia kilku budynków. Dalej terenami rolnymi droga zmierza w kierunku drogi wojewódzkiej nr 985, na skrzyżowaniu której zaprojektowano dwupoziomowy węzeł drogowy zintegrowany z wiaduktem nad równoległą do drogi linią kolejową.
Wariant I przekracza granicę Miasta Mielec tuż po minięciu miejscowości Złotniki i przekroczeniu rzeki zajmując tereny rolne. Następnie droga krzyżuje się z istniejącą drogą wojewódzką nr 985 na wysokości istniejącego jej skrzyżowania z ul. Kosmonautów. W tym miejscu planowany jest węzeł drogowy umożliwiający bezkolizyjny przejazd nową drogą nad drogą wojewódzką nr 985 i równoległa do niej linią kolejową. Koniec wariantu I znajduje się na istniejącym skrzyżowaniu ul. Kosmonautów z ul. Szybowcową.

W wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych wypracowano lokalną korektę trasy wariantu I na odcinku pomiędzy Rzędzianowicami a Złotnikami. Miejsce przecięcia wariantu Ia z istniejącą zabudową zostało wyznaczone w porozumieniu z samorządem lokalnym. Wariant Ia jest dłuższy o około 500 m względem wariantu I poprzez odsuniecie trasy o około 500m na północ. Jednak dzięki zmianie trasy zmniejsza się znacznie liczba budynków mieszkalnych pozostałych w sąsiedztwie planowanej drogi co było głównym zarzutem mieszkań-ców wsi Złotniki względem wariantu I. Zmiana przebiegu korzystnie wpłynęła także na długość obiektu nad rzeką przez co jego długość zmniejszyła się o około 50m.

Podwariant Ib rozpoczyna się w około km 0+400 wariantu I w obszarze leśnym miejscowości Piątkowiec. Dalej przebiega po terenach rolniczych równolegle do istniejącej drogi gminnej i zabudowy. Następnie śladem tzw. „pańskiej drogi” kieruje się na północny-wschód aż do przecięcia się z istniejącą drogą powiatową nr 1152R. Na końcowym odcinku „pańskiej drogi” oraz wzdłuż drogi powiatowej znajduje się zabudowa mieszkaniowa. Dalej droga ponownie została poprowadzona po terenach rolniczych aż do włączenia do trasy wariantu I lub podwariantu Ia tuż przed Rzędzianowicami.

źródło: powiat-mielecki.pl