Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszk. Gminy Mielec na rok 2014/2015

Odsłony: 4178
Do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na terenie Gminy Mielec. W postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli i oddzałów przedszkolnych na rok szokny 2014/2015 obowiązują:
• kryteria określone w ustawie o systemie oświaty tzw. kryteria ustawowe,(I etap)
• kryteria ustalone przez dyrektora przedszkola i oddzału przedszkonego w uzgodnieniu z Wójtem Gminy tzw. kryteria samorządowe (II etap)
Każdemu kryterium przypisana jest określona liczba punktów.
W przypadku uzyskania przez grupę kandydatów równorzędnych wyników, komisja rekrutacyjna, ustalając kolejność kwalifikacji, bierze pod uwagę miejsce rzedszkola na liście preferencyjnej kandydata ( w porządku od najbardziej do najmniej preferowanego).
Spełnienie kryteriów należy potwierdzić dołączając do wniosku, określone dokumenty.
W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających spełnienia kryteriów oraz w sytuacji braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, komisja rekrutacyjna, rozpatrując wniosek, nie uwzględnia danego kryterium.Na etapie postępowania rekrutacyjnego nie ma możliwości uzupełniania dokumentów.

Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wolne miejsca

 

Rekrutację przeprowadza się w dwóch etapach:

 

I etap postępowania rekrutacyjnego - kryteria ustawowe
• Wielodzietność rodziny kandydata 3 punkty
• Niepełnosprawność kandydata 3 punkty
• Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata 3 punkty
• Niepełnosprawności obojga rodziców kandydata 3 punkty
• Niepełnosprawności rodzeństwa kandydata 3 punkty
• Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie 3 punkty
• Objęcie kandydata pieczą zastępczą 3 punkty

Jeżeli po zakończeniu pierwszego etapu dane przedszkole dysponuje wolnymi miejscami przeprowadza się II etap rekrutacji

 

II etap rekrutacji – kryteria samorządowe
• Dziecko pięcioletnie (ur. w 2009 r) oraz dziecko sześcioletnie ( ur. w II połowie 2008 r.), które ma obowiazek rocznego przygotowania przedszkolnego – 12 punktów
• Dziecko, którego oboje rodzice/prawni opiekunowie pracują lub studiują dziennie - 6 punktów
• Jeden z rodziców / prawnych opiekunów kandydata pracuje lub wykonuje rolniczą lub pozarolniczą działalność gospodarczą. - 2 punkty
• Dziecko, którego rodzeństwo będzie kontynuowało edukację przedszkolną w danym przedszkolu, lub rodzeństwo uczęszczające do najbliższej szkoły – 2 punkty
• Dziecko, którego miejsce zamieszkania jest najbliższe względem danego przedszkola, lub przedszkole jest najbliższe względem miejsca pracy rodziców – 1 punkt,
• Dziecko, którego rodzic/rodzice (prawny opiekun/prawni opiekunowie) zamieszkują na terenie Gminy Mielcu i płacą podatk dochodowy na rzecz Gminy Mielec – 2 punkty.

Rodzice dzieci zapisywanych po raz pierwszy do przedszkola mogą złożyć wniosek do maksimum trzech wybranych przedszkoli Gminy Mielec. Listę układają według swoich preferencji.

 

Dokumenty, które rodzice/prawni opiekunowie dołączają do wniosku:
Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów ustawowych
1. Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.
2. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze wzgledu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz.721, z póź. zm).
3. Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekajacy rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.

4. Dokument poświadczajacy objecie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (Dz.U. z 2013 r. poz. 135, z póź. zm.).

 

Dokumenty potwierdzające spełnienie przez kandydata kryteriów społeczne:
1. Ośwaidczenie o zatrudnieniu/nauce lub prowadzeniu gospodarstwa rolnego albo pozarolniczej działalności obojga rodziców.
2. Oświadczenie rodzica o rodzeństwie uczęszczającym do przedszkola, najbliższej szkoły.
3. ZAP- 3 zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem z Urzędu Skarbowego (dotyczy niezameldowanych) lub xero 1 strony PIT-U
Dokumenty składa się w oryginale, formie notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna.
Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.

Terminarz rekrutacji:
1. 03.03.2014 r. - 07.03.2014 r. składanie wniosków wraz z załącznikami.
2. Do 24.03.2014 r. do godz. 1500 podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
3. 31. 03. 2014 r. do godz. 1500 podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
4. Do 7. 04. 2014 podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych – składanie wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
5. Do 5 dni od daty złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia – przygotowanie i wydanie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
6. Do 7 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia – złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia.
7. Do 7 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej – rozstrzygnięcie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjecia.

Rekrutacja na rok szkolny 2014/2015 opiera się na akcie prawnym: Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oswiaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Z 2014 r. poz. 7) zwana dalej Ustawą zmieniajacą.
źródło: www.gmina.mielec.pl